به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که برای هماهنگی دستگاه های اجرایی برگزار شد، بر موضوع اطلاع رسانی و ارئه پیام های هشدار دهنده به مردم تاکید کرد.
وی افزود: متولیان امر در حوزه های امدادی باید اطلاعیه هایی را در حوزه های هشداری و اطلاع رسانی آماده کنند و از طریق رسانه ملی و سایر رسانه های در اختیار آنها را به سمع و نظر مردم عزیز برسانند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی های رگباری و وزش باد شدید در بازه زمانی ظهر جمعه تا چهارشنبه هفته آینده 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان به حالت آماده باش درآمدند.
سید ابوالحسن میرجلیلی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم های عملیاتی و امدادی شامل امدادگران هلال احمر، واحدهای پلیس راه، تکنسین های اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها، دهیاری ها و راهداران در این بازه زمانی به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حالت آماده باش کامل قرار خواهند داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مطلب خیلی مهم اینکه از هم استانی ها تقاضا داریم در بازه زمانی مذکور به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند.
وی همچنین به مردم توصیه کرد: در این بازه زمانی از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند یا حین مسافرت حتما وسایل مورد نیاز و ایمنی را به همراه داشته باشند.
اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در اخطاریه جوی اعلام کرد: با توجه به بارش های رگباری سنگین در هفته آینده، وقوع روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر شهر و روستایی در این استان قابل پیش بینی است.
این اخطاریه تصریح کرد: لذا با توجه به حجم بارش های رگباری سنگین، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و بروز خسارت در منطقه برای زمان های مذکور پیش بینی و توصیه می شود تمهیدات لازم صورت گیرد و دستورات مقتضی به دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران ابلاغ شود.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.