به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع مردم روستای «فندوخت» از توابع شهرستان زیرکوه اظهار داشت: سفرهای شهرستانی فرصت خوبی است تا ضمن مشاهده مشکلات از نزدیک مطالبات نیز به صورت کارشناسی شده بررسی شود.‌
وی افزود: برنامه ریزی و پیگیری مشکلات بر اساس منابع استان و اولویت ها انجام می شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ریزش باران های خوبی در کشور و استان داشتیم که شهرستان زیرکوه نیز از این باران ها بهره برده است.
وی رفع مشکلات مردم روستاهای مرزی را یک وظیفه سنگین بر دوش مسئولان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش بر این است که نیازها و مشکلات را احصا و برای رفع آن گام های بلندی برداریم.
معتمدیان با اشاره به وجود جمعیت ناهمگون از لحاظ قومی و مذهبی در کشور افزود: سیاست های کلان کشور در خصوص قومیت ها و مذاهب مختلف تکثرگرایی است.
وی یادآور شد: بر همین اساس قوانین اسلام مبنای اقدامات حاکمیت بوده که مورد قبول استکبار جهانی نیست به همین دلیل هر روز یک توطئه علیه کشور انجام می دهند.
استاندار خراسان جنوبی اعمال فشار و تحریم را جزو همین توطیه ها عنوان کرد و افزود: نمونه این فشارها در سیل اخیر مشاهده شد که در سخت ترین شرایط، آمریکا با مسدود کردن حساب های هلال احمر از ورود کمک مسلمانان خارج کشور ممانعت کرد.
وی خدمات نظام در 40 سال گذشته برای مناطق روستایی و محروم را یادآور شد و گفت: مقایسه وضعیت فعلی با قبل از انقلاب نشان می دهد که رژیم منحوس پهلوی به این مناطق چه نگاهی داشته است.
معتمدیان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های همچون جاده، ساخت و ساز آب و برق گوشه ای از خدمات نظام در طول 40 سال از عمر انقلاب است.
وی با بیان اینکه البته شهرستان زیرکوه عقب افتادگی بیشتری دارد گفت: بی آبی یکی از مشکلاتی است که بیشتر مناطق با آن دست به گریبان هستند و بخشی از آن ناشی از 20 سال خشکسالی بوده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییر نوع مطالبات مردم افزود: اکنون اینترنت پرسرعت یک مطالبه مردمی در روستاهاست که نشان می دهند نیازهای نسبت به گذشته مدرن تر شده است.
وی در خصوص مشکل گازرسانی به روستاهای فاقد گاز شهرستان زیرکوه نیز بیان کرد: بر اساس آمار 30 درصد جمعیت روستاها از نعمت گاز بهره مند هستند و تلاش ها بر این است که تا پایان 1400 همه روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز بهره مند شوند.
معتمدیان بر همکاری بیشتر برای رفع مشکلات تاکید کرد و یادآور شد: در پایان این سفر مشکلات جمع بندی و مصوبات ابلاغ خواهد شد.
وی امنیت را از بزرگترین نعمت های موجود در کشور برشمرد و گفت: بسیاری از کشورها علیرغم اینکه ادعای ابرقدرتی دارند اما در تامین امنیت خود درمانده هستند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت نیز توسط خود مردم تامین می شود افزود: مردم این مناطق سالها در کنار هم زندگی برادرانه داشته اند که حفظ وحدت و انسجام موجود مورد درخواست سیاست کلان است که امیدواریم استمرار داشته باشد.
به گزارش ایرنا در این دیدار مردمی گازرسانی به روستا، احداث سالن ورزشی، سرمایه گذاری در قنوات، احداث بندهای خاکی، راه اندازی اورژانس جاده ای، تعیین حریم جاده ورودی روستا و تامین آب شرب از مهمترین مطالبات مردمی بود که مطرح شد.‌
استان خراسان جنوبی با 150 هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین استان پهناور کشور به شمار می رود و 331 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.
این استان دارای چهار بازارچه مرزی به نام های گلورده (میل 73) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود (میل 78) در شهرستان سربیشه است که از سالها گذشته به جز ماهیرود بقیه بازارچه ها از جانب افغانستان تعطیل اعلام شده است.
9793 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.