علیرضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در قالب صدقات، زکات، کمک به ایتام و محسنین و کمک های نقدی و غیرنقدی بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حامیان 10 میلیارد و 389 میلیون ریال به 246 یتیم شهرستان کمک مالی کردند، اضافه کرد: همچنین در این مدت خیرین در طرح محسنین به 205 مددجوی نیازمند بیش از سه میلیارد ریال کمک کردند.
هاشمی ادامه داد: در مجموع یک هزار و 395 حامی در طرح های محسنین و اکرام ایتام با کمیته امداد شهرستان همکاری دارند.
وی گفت: 100 درصد کمک های مردم به کمیته امداد در فصل های ازدواج، درمان، وام کارگشایی، معیشت و فرهنگی برای مددجویان هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد نهبندان همچنین با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 579 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان جمع آوری شده است، اضافه کرد: از این مقدار یک میلیارد و 317 میلیون ریال برای محرومان هزینه شده و 263 میلیون ریال صرف اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه شد.
هاشمی ادامه داد: 47 نفر از عاملین افتخاری و 15 مبلغ در شهرستان در زمینه تبلیغ پرداخت زکات و جمع آوری آن با کمیته امداد شهرستان همکاری دارند.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.