به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان افزود: رعایت امانت بدون نگاه به طرف که وی مسلمان یا کافر، دوست یا دشمن، خویش یا بیگانه است به عنوان انجام وظیفه باید توجه کرد.
وی با بیان اینکه مسلمان امانتی که می گیرد باید نسبت به آن تعهد داشته باشد عنوان کرد: تعهد به امانت جزو توصیه های دین است و طرف هر فردی باشد به ویژه در حوزه سلامت باید امانت رعایت شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: به عنوان مثال کسی در انجام یک امر به طور مثال در حوزه اقتصادی نباید کوتاهی کند چراکه در این صورت دچار ضرر اقتصادی خاص شده که چه بسا جبران شود.
وی ادامه داد: در بحث سلامت موضوع فرق داشته و بسیار مهمتر است چون از یک طرف فرد آسیب پذیر است و از طرفی موضوع مربوط به سلامت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی از موضوع سلامت بسان مشکلات ماشین ها و کارخانه ها یاد کرد و گفت: ممکن است مشکلی به راحتی رفع شود اما سهل انگاری سبب شود چند مشکل دیگر نیز ایجاد شود.
وی افزود: سلامت انسان نیز اینگونه است یعنی اگر چنانچه در سلامت انسان مشکل اصلی پیش بیاید 10 مشکل دیگر نیز به صورت عارضه ای پیش خواهد آمد.
امام جمعه بیرجند عنوان کرد: مساله سلامت یک امانت ویژه در دستان برخی از جمله سازمان بیمه سلامت و پزشکان معالج است.
وی اظهار داشت: منظور از واژه سلامت تنها از لحاظ سلامت جسمی نیست بلکه سلامت عام مهم است و باید به آن توجه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: گاهی پیش می آید فردی به پزشک مراجعه می کند و پزشک مشکل بیمار را حل می کند اما نوع برخورد ممکن است بگونه ای باشد که به سلامت روحی شخص آسیب برساند.
وی گفت: در این صورت مشکل اقتصادی حل اما شخصیت فرد از بین می رود یا اینکه مشکل جسمانی حل می شود اما برای وی عقده روانی ایجاد کرده و وی را تحقیر می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد؛ کارکنان بیمه سلامت درست است که کار سازمانی دارند اما اگر از نظر نیت تزکیه داشته و قصد قربت کنند ثواب می برند و امید است از آن نیت سالم هم برخوردار باشند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.