حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال طرح آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی اجرا و با استقبال بی نظیر زائران و گردشگران مواجه شد.
وی از فعالیت 60 مبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به حضور بیش از 12 هزار نفر در جوار 11 بقعه متبرکه استان همزمان با سال تحویل گفت: روز سیزدهم فروردین نیز 140 هزار زائر و مسافر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند که از این تعداد 26 هزار نفر در زائرسراها، سوئیت ها و کانکس ها اسکان داشتند.
وی بیان کرد: امسال 70 هزار هدیه فرهنگی برای زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان توزیع شد.
بخشی پور به ارائه خدمات اسکان دائم و موقت زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: 724 سوئیت و زائرسرا برای اسکان زائران و مسافران در جوار بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آماده خدمت ‌رسانی به زائران و گردشگران نوروزی بودند.
وی گفت: در طول اجرای طرح آرامش بهاری بیش از 110 هزار زائر و مسافر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به بازدید هفت هزار گردشگر از موقوفه مدرسه شوکتیه و موزه وقف بیرجند بیان کرد: ایستگاه سلامت و بهداشت در جوار هشت بقعه متبرکه استان برپا شد و بیش از یک هزار زائر و مسافر از خدمات رایگان و مشاوره پزشکی در مدت اجرای طرح آرامش بهاری استفاده کردند.
وی با بیان اینکه شهرستان های نهبندان، بیرجند و طبس بیشترین زائر را در بقاع متبرکه پذیرا بوده اند افزود: در طرح آرامش بهاری 213 هزار زائر به بقاع متبرکه نهبندان، 58 هزار زائر به بقاع متبرکه بیرجند و 57 هزار زائر به بقاع متبرکه طبس مشرف شدند.
بخشی پور یادآور شد: مسجد ابوالفضل نهبندان با 97 هزار و 900 زائر ، آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) با 80 هزار و 600 زائر، امامزادگان سلطان ابراهیم و سلطان محمد فردوس با 37 هزار نفر بیشترین زائر نوروز 98 را در جوار خود پذیرایی کرده اند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.