شاهرخ عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری قاینات نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
وی گفت: بیشترین بازدید مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین با 40 هزار بازدید، مسجد جامع قاین با 20 هزار بازدید و منطقه طبیعی دشت اسفدن با 15 هزار بازدید به ثبت رسیده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات بیان کرد: همچنین نوروز امسال 35 هزار مسافر نوروزی در زائرسراها، مهمانپذیرها، خوابگاه های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات، مدارس و کمپ های موقت شهرستان اسکان یافته اند.
وی گفت: در طرح نوروزی امسال در مجموع 100 مورد بازدید نظارتی از مراکز مهمانپذیرها، کمپ های اسکان و مراکز پذیرایی شهرستان انجام و 10 مورد تذکر به متخلفان داده شد.
عباسی با بیان اینکه از سال 1394 سه دوره کاوش باستان شناسی در سه بخش مرکزی، نیمبلوک و سده انجام شده است، اضافه کرد: در این کاوش ها 400 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شد که از این تعداد 70 اثر ثبت ملی شده است.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و هشت دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.