جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فردا همزمان با روز طبیعت در برخی نقاط خراسان جنوبی از جمله مناطقی از مرکز، شمال شرق و برخی مناطق جنوبی از جمله شهرستان های سربیشه، حاجی آباد زیرکوه، بخش هایی از بیرجند، منطقه قلعه زری و بخش هایی از سرایان و فردوس به صورت نقطه ای احتمال وقوع روان آب وجود دارد.
وی گفت: با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و اختلال به علت وزش باد شدید و گرد و خاک مردم در خصوص تردد در محورهای مواصلاتی استان، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و از توقف در حاشیه رودخانه ها به شدت پرهیز کنند.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: وزش باد شدید که از امروز در برخی نقاط استان آغاز می شود در ساعات صبح فردا (سه شنبه) تشدید خواهد شد.
وی گفت: برای فردا بیشتر در ساعات بعدازظهر و شب بارندگی پیش بینی می شود و سرعت وزش باد در قاین، زیرکوه، سربیشه، درمیان، بیرجند، نهبندان و خوسف بیشتر است.
نخعی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در روز طبیعت و روزهای آتی از اتراق و چادر زدن در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.
وی افزود: با ورود سامانه بارشی که از شب گذشته (یکشنبه) وارد استان شد، برای غرب و نیمه شمالی استان بارندگی تا عصر امروز پیش بینی می شود.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.