به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار نوروزی فرماندار بیرجند افزود: هنگامی که دستگاهی با فرد تولیدکننده همکاری نمی کند بهره های بانکی به بحران تبدیل می شود لذا بسیاری از افراد از این برخورد بانک ها ناراحت هستند بنابراین می طلبد که روی این موضوعات نظارت کافی صورت گیرد.
وی گفت: همکاری نکردن دستگاه های مربوط با فرد وام گیرنده سبب می شود کارها قفل شده و قبل از اینکه فرد به سود و رونق برسد بهره های بانکی وی را در بحران فرو ببرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق خبرهایی که می رسد، برخی افراد از بانک ها شاکی هستند به این صورت که ابتدا بانک به افرادی که قصد کار تولیدی دارند روی خوش نشان داده و جرأت می دهند اما تا پایان وی را حمایت نمی کنند.
وی اضافه کرد: گذر عمر هیچگاه متوقف نمی شود، لذا اگر انسان بتواند در انجام وظیفه خوب عمل کند از عمرش بهره خواهد برد در غیر این صورت اگر کوتاهی کند بعدها حسرت فرصت های از دست رفته را خواهد خورد حال چه در چارچوب کارهای قانونی باشد و چه در راستای خدمت رسانی به مردم در وقت های آزاد.
وی گفت: به خاطر اهمیتی که در مسئله جنگ اقتصادی وجود دارد، سال هاست مقام معظم رهبری بر روی همین موضوع تأکید کرده اند، لذا اقداماتی شده اما اقدامات شایسته و قاطعی که بتواند دشمن را مایوس کند، کمتر صورت پذیرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسئله اول ما فرهنگ بوده زیرا همه امور ناشی از فرهنگ است تصریح کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید همگان جهادگونه عمل کنند.
وی یادآور شد: اگر مدیدیت‌ها درست شود با غنا، معادن، دریا و خشکی، جایگاه و شرایط خاص بین المللی و همچنین مردم خوب و مستعدی که داریم، می توانیم در سخت ترین شرایط تحریم خودمان را اداره کنیم لذا آنچه مهم است مدیریت شایسته است‌.
امام جمعه بیرجند با اشاره به شعار سال ادامه داد: رونق تولید نیازمند مقدماتی است که ضرورت دارد، لذا نباید در مقدمات قبل از تولید لنگ بزنیم بلکه باید باید برای رونق تولید، شرایط تولید را هموار کنیم.
وی گفت: با افرادی که قصد تولید و رونق دادن به تولید ملی را دارند باید به گونه ای برخورد شود که پشیمان نشوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در کنار این موارد نیز، افرادی هستند که وام برای تولید گرفته اما از کارخانه خبری نیست و پول را در کار دیگری به مصرف رسانده اند، لذا اگر این چنین موارد واقعیت دارد باید جلویش گرفته شود.
وی گفت: طبق گزارشات رسیده بسیاری از کارخانه ها تعطیل شده اند، بنابراین باید بررسی شود که چرا تعطیل شده اند و اگر امکان دارد کمکش کنند تا مجددا راه اندازی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: باید در تولیدات کشاورزی، صنعتی و دامداری فردی که زحمت می کشد بهره اش را ببرد، زیرا گاهی مشاهده می کنیم افرادی با زحمت فراوان محصولاتی را به ثمر می رسانند اما به دلیل عدم پشتیبانی در بازاریابی و صادرات، به ناچار محصولاتشان را با قیمت پایین به فروش می رسانند و سودش را دلال ها و سوءاستفاده کننده ها می برند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.