حسین امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 48 ساعت گذشته 2 میلیون متر مکعب آب به حجم آب سدهای مخزنی استان افزوده شد.
وی ادامه داد: در این مدت سدهای غرب استان در وضعیت مناسبی قرار گرفت و ظرفیت برخی سدها نیز تکمیل و برخی سرریز شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، مجموع ظرفیت سدهای مخزنی استان را 67 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: هنوز 49 میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان خالی است که با توجه به بارندگی هایی پیش بینی شده حجم سدها افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: در پی بارندگی های اخیر سد نهرین طبس برای دومین سال پیاپی سرریز شد، همچنین سد دره بید فردوس، برون و کریت نیز آبگیری شد.
امامی با بیان اینکه بارندگی اخیر تاثیر بسزایی در رفع کمبود آب منابع زیرزمینی و تغذیه سفره های آب دارد افزود: با توجه به آبگیری سد نهرین طبس حداقل تا یکسال آینده دغدغه ای کمبود آب در این شهرستان وجود نخواهد داشت.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سد نهرین به صورت آبنما است وقتی سد سرریز می شود حجم آب سیلاب عبور و مرور را مختل می کند که دغدغه ای نیست و با راهداری و فرمانداری برای کنترل عبور و مرور هماهنگی لازم انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد داده شده تا آبنما تبدیل به پل شود در این صورت هیچگونه دغدغه ای در این زمینه وجود نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: سدهای استان در ارتفاعات و مناطق پرباران احداث شده و در مجموع 10 درصد روان آب و سیلاب مساحت استان وارد سدهای مخزنی می شود.
امامی با تاکید بر اینکه هیچگونه روان آبی از استان خارج نمی شود افزود: علاوه بر سدهای مخزنی و تعذیه مصنوعی در برخی مناطق سدهای خاکی و بندسارهای کشاورزی نیز در مهار روان آب ها بسیار تاثیرگذار هستند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.