علیرضا خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 دستگاه خودرو علیرغم ممانعت نیروی انتظامی در ورودی منطقه ازمیغان با این توضیح که قصد اقامت در خانه بوم گردی روستا را دارند وارد منطقه شدند اما بدون توجه به هشدارها از مسیر انحرافی که فقط افراد محلی با آن آشنا هستند، قصد ورود به رودخانه را داشتند.
وی اظهار داشت: ساعات پایانی شب گذشته با تماس اورژانس از گرفتار شدن این 2 خانواده در سیلاب مطلع شدیم که بسرعت نیروهای هلال احمر، اورژانس، دهیاری و بخشداری مرکزی به محل اعزام شدند.
سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: به دلیل سیلاب در جاده امکان تردد هلال احمر نبود و نیروهای دهیاری و بخشداری با 2 کیلومتر پیاده روی در باران موفق به شناسایی این افراد شده و آنها را از مرگ حتمی نجات دادند.
وی افزود: خودرویی که افراد با آن به بستر رودخانه رفته بودند حدود سه کیلومتر توسط سیل جلو رفته بود و متاسفانه قابل استفاده نیست.
خلیلی یادآور شد: از 2 شب گذشته در پی هشدارهای هواشناسی و احتمال سیلاب، ورود به مناطق گردشگری خرو، ازمیغان، کال جنی و تفتو ممنوع شد و همچنان هم این ممنوعیت تردد ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران هشدارها را جدی بگیرند اضافه کرد: تردد افراد محلی در روستاهای یادشده مانعی ندارد اما از حضور در بستر رودخانه تحت هر شرایطی باید پرهیز کرد.
سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس گفت: در حال حاضر سیل در مسیر رودخانه خرو به دلیل سرریز شدن سد جریان دارد و محور عشق آباد به بردسکن هم مسدود است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: در 24 ساعت گذشته شاهد بارندگی های بسیار خوبی در استان بودیم و این بارندگی ها در شهرستان های طبس، فردوس و سرایان همراه با روان آب بود.
سید ابوالحسن میرجلیلی با بیان اینکه تاکنون بارندگی ها در استان خسارت جانی به دنبال نداشته است گفت: خسارت های مالی با توجه به رعایت نکات لازم بسیار پایین بوده است که آمار نهایی پس از اتمام آماده باش توسط 28 اکیپ برآورد خسارت ارزیابی و اعلام می شود.
وی از خروج سامانه بارشی از ظهر فردا (پنجشنبه) خبر داد و افزود: سامانه جدید از روز جمعه وارد استان می شود و هفته آینده شاهد بارندگی های رگباری در استان خواهیم بود.
وی به مسافران نوروزی و مردم استان توصیه کرد: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها در خراسان جنوبی به هیچ عنوان در مسیل رودخانه ها و مناطق سیل خیر قرار نگیرند.
به گزارش ایرنا هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته از شدت بارندگی ها در خراسان جنوبی خبر داده بود و براساس این اخطاریه ها 83 تیم عملیاتی و امدادی از اوایل هفته جاری با دستور استاندار خراسان جنوبی در این استان آماده باش کامل هستند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.