به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در پیامی به مناسبت هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر افزود: هنر از جمله مفاهیم بلندیست که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و موثری در تبلور اندیشه دارد.
وی اظهار داشت: تئاتر از جمله مصادیق ارزشمند هنر است که گستره ی عظیمی را در میان توده ها و نخبگان به خود اختصاص داده است، نمایش برای تحول انسان هم دارای جذابیت بصری است هم از غنای محتوایی برخوردار است و در نگاه ساختاری به اصالت هستی و از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد.
وی افزود: روز ‌جهانی تئاتر روزی است برای مسئولین که به اهمیت و جایگاه این هنر والا بیشتر پی برند و حمایت از آن را در اولویت قرار دهند و برای هنرمندان تئاتر که چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را بیشتر دریابند و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند و برای مردم تئاتر را گرامی بدارند.
نبی زاده یادآور شد: خانواده بزرگ تئاتر استان خراسان جنوبی یک سال پر فراز و موفقی را پشت سر گذاشته و با غنیمت دانستن تجربه‌ پشت سر و به امید همراهی بیش از پیش اهالی ارجمند تئاتر در سال جاری قله های موفقیت را فتح خواهد کرد.
وی اظهار داشت: اینجانب هفتم فروردین روز جهانی تئاتر را تبریک عرض نموده و به تمام هنرمندان و پیشکسوتان این هنر سلام و درود می فرستیم و با هم برای شکوفایی این هنر ارزشمند و تاثیرگذار تلاش خواهیم کرد.
27 مارس روز جهانی تئاتر است که امسال با هفتم فروردین همزمان شد و در تقویم رسمی کشور با عنوان روز ملی هنرهای نمایشی به ثبت رسیده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.