نظر افضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد در هر جایگاه، کسب و پیشه باید درآمد و ثروت شان را ابتدا در منطقه خود و سپس داخل کشور هزینه کنند چون این کار به رونق تولید کمک می کند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور، راه برون رفت از تنگناهای پیش رو را رونق تولید اعلام کردند و شعار امسال را به این موضوع اختصاص دادند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب پیام معظم له هم ملت و هم عوامل اجرایی هستند و دولت باید زمینه رونق تولید را در همه بخش ها فراهم کند و کیفیت تولید کالای داخل افزایش یابد تا نگاه مردم به محصول داخلی مطلوب تر شود.
وی بیان کرد: رونق تولید علاوه بر کمک به کشور برای عبور موفق از تحریم ها، مشکل اشتغال را هم رفع و مشکلات معیشتی مردم را کم می کند.
افضلی افزود: بعد از 40 سال که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد در بسیاری از عرصه ها موفق هستیم، هرچند با یک پدیده نادر بین المللی مثل ترامپ رو به رو هستیم که خلاف همه معاهده های بین المللی و قانونی حرکت می کند و کشور ما هم درگیر تحریم های ظالمانه شده ولی در این شرایط باید به ظرفیت های داخل توجه ویژه شود.
وی گفت: یک کشور باید با داشته های خود حداقل های ممکن را برای تامین نیازهایش فراهم کند و دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته تا در بخش اقتصاد به ملت ما ضربه وارد کند و برای مقابله با این جنگ اقتصادی باید با بهره گیری از داشته های خود دشمن را مایوس کنیم.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور ما در بخش های معدن، کشاورزی و غیره ظرفیت هایی دارد که باید با تغییر رویه در افکار و نگاه خود همانطور که مقام معظم رهبری سال هاست به بحث اقتصاد تاکید دارند به این بخش توجه ویژه شود.
وی گفت: در بخش عوامل اجرایی باید قوانین دست و پاگیر برای تولید داخل رفع شود تا سرمایه گذار با طیب خاطر اقدام به انجام کار تولیدی کند و بر پایه توان داخل اقتصاد کشور ما شکل بگیرد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.