به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در نشست کارگروه فروش سوخت مرزنشینان استان افزود: برای افزایش سهمیه سوخت مرزنشینان پیگیری هایی در سطح ملی از طریق وزارت نفت و وزارت کشور انجام دادیم که مسئولیت کارگروه ملی فروش سوخت مرزنشینان را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: این مهم به ماندگاری و بهبود معیشت مرزنشینان کمک فراوانی خواهد کرد و سبب مهاجرت معکوس مرزنشینان ساکن در حاشیه شهرها به روستاهای مرز خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای کمک به معیشت مرزنشینان استان که بر گردن ما حق دارند و در تامین امنیت مرزها به نظام کمک می کنند در کارگروه ویژه فروش سوخت استان تصمیماتی اخذ شد.
وی ادامه داد: در گذشته این کارگروه در حوزه امنیتی استانداری بود که با توجه به ماهیت اقتصادی و تجاری آن این ماموریت به حوزه اقتصادی استانداری محول شد.
معتمدیان گفت: فروش سهمیه سوخت مرزنشینان به مزایده گذاشته شد و برنده مزایده اعلام شد 20 درصد از عواید حاصله از سود فروش 10 میلیون لیتر سوخت به مبلغ 60 میلیارد ریال متعلق به مرزنشینان است که به حساب استانداری واریز شده است.
وی ادامه داد: تا چند روز آینده و قبل از پایان سال، 50 درصد از این مبلغ به حساب افرادی که در سامانه مرزنشینان ثبت نام کرده و کارت مرزنشینی دارند واریز خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در گذشته تنها 15 درصد از عواید حاصل از فروش سوخت مرزنشینان به آنان پرداخت می شد که در دستورالعمل جدید با پیگیری های صورت گرفته این میزان به 20 درصد افزایش پیدا کرد.
وی بیان کرد: امید است با تلاش هایی که همکاران در سایر دستگاه های مربوط انجام می دهند در آینده شاهد افزایش سهمیه های اختصاصی و فروش نفت در سطح منطقه باشیم و خروجی آن افزایش حضور مرزنشینان در مناطق مرزی باشد تا بتوانند از این ظرفیت و فرصتی که پیش آمده بیشتر بهره مند شوند.
خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد که زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان شهرستان های مرزی است. طول مرز زیرکوه با افغانستان 147 کیلومتر، درمیان 70 کیلومتر، سربیشه حدود 110 کیلومتر و نهبندان به عنوان جنوبی ترین نقطه استان از شرق به کشور افغانستان محدود است.
ایران و افغانستان 945 کیلومتر مرز دارند که 465 کیلومتر آن در محدوده خراسان جنوبی قرار دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.