به گزارش ایرنا در این نشست به رسم هر سال جمعی از خبرنگاران استان حضور یافته و ضمن دیداری صمیمی، پاسخ سوالات خود را در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از استاندار دریافتند.
در مصاحبه عیدانه استاندار خراسان جنوبی پس از گذشت 100 روز از انتصابش با خبرنگاران حدود 30 خبرنگار خبرگزاری ها، نمایندگی روزنامه و نشریات ملی و استانی شرکت کردند.
استاندار خراسان جنوبی که تمام نشست های رسمی را راس ساعت شروع می کند امروز به دلیل مسائل کاری نشست صمیمی با اصحاب رسانه را 45 دقیقه با تاخیر شروع کرد.
ابتدای نشست و بعد از قرائت قرآن کریم سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ضمن عرض احترام و ادب به استاندار و معاون سیاسی و اصحاب رسانه گفت: حدود 100 روز از زمان انتصاب استاندار می گذرد و در این مدت اقدامات زیربنایی زیادی در استان انجام شده است.
فاطمه آرامجو افزود: جا دارد به نوبه خود از تلاش های استاندار خراسان جنوبی تشکر کنم و بابت روزهای پرتلاش خداقوت گفته باشم.
وی بیان کرد: خبرنگاران استان نیز در یکسال گذشته به ویژه چند ماه اخیر با استانداری همراهی کرده و پوشش رسانه ای مناسبی نسبت به مناسبات استان داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به تحرک و پویایی در جو مدیریتی استان اشاره کرد و اظهار داشت: متعاقب این جو رسانه ای و فضای اطلاع رسانی در استان ایجاد شده است که با همکاری و همراهی خبرنگاران امید است قدمی برای توسعه استان برداریم.
وی عنوان کرد: نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی، فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی و آماده سازی برای رشد و توسعه از ویژگی های بارز و وظایف ذاتی خبرنگاران است.
آرامجو اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری اصحاب رسانه، هم افزایی مثبت در جهت خدمت رسانی به مردم استان، تشریح افق توسعه و برنامه های ارزشمندی که با مدیریت مدبرانه استاندار آغاز شده است، آینده روشنی که برای استان ترسیم شده را با اطلاع رسانی مطلوب و مناسب خدمات نظام و دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی هدفمند، شناسایی مشکلات جامعه و انتقادات سازنده در راستای توسعه استان و خدمت به مردم قدمی کوچک برداریم.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: بر اساس مصوبه نشست قبلی بیش از 90 نفر از اعضای خانه مطبوعات استان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که بیش از 50 درصد نتوانستند به دلیل قوانین بانک تسهیلات دریافت کنند انتظار می رود روند پرداخت تسهیلات تسهیل شود.
سمانه سالاری افزود: خانه مطبوعات استان با توجه به ظرفیت رسانه ای که دارد و خبرنگارانی که ثابت کردند در امر اطلاع رسانی می توانند بهترین باشند اما با پیگیری هایی که انجام داده ایم نتوانسته ایم ویژه خانه مطبوعات ساختمان داشته باشیم.
وی ادامه داد: فرهنگ و ارشاد استان زمینی در اختیار خانه مطبوعات قرار داده است اما تا این لحظه بودجه ای در نظر نگرفته شده، هدف از ساختمان فقط مکانی برای حضور اعضا نیست بلکه طرح های مختلف از جمله طرح های اشتغالزایی نیز برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی یکی از مشکلات خبرنگاران را مسکن اعلام کرد و گفت: بیش از 60 درصد هزینه خانوار برای مسکن مصرف می شود که انتظار می رود زمینی ویژه اصحاب رسانه در استان اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: اگر موضوع مسکن خبرنگاران حل شود مشکل بزرگی از دوش فعالان رسانه ای استان برداشته می شود.
سالاری یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران استان را نداشتن بیمه دانست و افزود: در این زمینه بارها با وزارت فرهنگ و ارشاد مکاتباتی انجام شده اما تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.
وی با بیان اینکه خبرنگاران استان از نظر سخت افزاری دچار مشکل هستند اظهار داشت: خانه مطبوعات بودجه خاصی ندارد که بتواند این مشکلات را حل کند لذا پیشنهاد داده ایم از ظرفیت سازمان املاک و اموال استان سیستم های سخت افزاری از جمله تب لت، لپ تاپ، تلفن همراه و سایر با قیمت مناسب در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم بسیاری از ادارات بسته های حمایتی برای همکاران تهیه کرده اند اما خانه مطبوعات در این زمینه هم نمی تواند به خبرنگاران کمک کند که استدعا داریم این موضوع نیز مورد توجه واقع شود.
دبیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی هم گفت: تحرک و شادابی خوبی در چند ماه اخیر در استان ایجاد شده که چندین سال پیش در دوران یکی دیگر از استانداران نیز شاهد آن بوده ایم و امید است ادامه دار باشد.
زینب رمضانی با بیان اینکه خبرنگاران خراسان جنوبی صنف و تشکل قوی ندارند افزود: خانه مطبوعات استان از یکسال و نیم پیش در استان تشکیل شده و گام های خوبی در این مدت برداشته شده است.
وی نسبت به نبود مشاور و وکیل حقوقی قوی و آشنا به حقوق خبرنگاران در استان گلایه کرد و اظهار داشت: انتظار می رود اساتید کشوری یا وکلای قوی برای استان در نظر گرفته شود.
دبیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی بیان کرد: پیشنهاد می شود برای تبیین گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری کارگاه هایی ویژه مدیران روابط عمومی ها و خبرنگاران استان برگزار شود.
وی خواستار تدوین سند توسعه رسانه های استان شد و گفت: هنوز رسانه های استان سند توسعه ای نداشته و نمی دانیم قرار است در افق 1400 چه اتفاقی در استان رخ بدهد.
رمضانی تاکید کرد: این امکان فراهم شود تا در شورای اداری استان خبرنگاران نیز بتوانند مطالبات خود را در حضور مسئولان مطرح کنند.
وی افزود: مدیران رسانه یا دبیران خبر گاهی اوقات بایستی در جریان برخی مسایل یا خط قرمز قرار بگیرند تا برخی اخبار منتشر نشود در اینصورت رسانه ها بعدا متهم به سیاه نمایی در رسانه ها نخواهند شد.
دبیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی اظهار داشت: پدر علم ارتباطات از اهالی این استان است که انتظار می رود با برگزاری جشنواره ملی مطبوعات با هدف اعطای جایزه پروفسور معتمدنژاد زمینه حضور رسانه های برجسته کشور در استان فراهم شود.
سرپرست کانال خبری طبسیا هم گفت: معتقدیم اگر اتفاقی در جمهوری اسلامی می افتد برای خدمت به مردم است و مسئولانی که در راس امور قرار می گیرند با توجه به صلاحیت های نظام در راستای خدمت به مردم گام بر می دارند.
سید ابوالفضل حقانی خطاب به استاندار افزود: سفرهای شهرستانی ریشه امید را به جان مردم شهرستانی به ویژه طبس دواند و برای نخستین بار در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی مدیری را دیدیم که در کف جامعه و در بیقوله های دامداری، معدنی و اقتصادی بدون هیچگونه تشریفات و تکلفی حضور یافت و با مردم هم کلام شد، هم نق زدن ها را با جان و دل شنید و هم ارتباط برقرار کرد.
وی بیان کرد: گاهی اوقات همهمه هایی به گوش می رسد که مصوبات سفرهای شهرستانی می خواهد تحت الشعاع تصمیمات، مسایل شخصی و توقعات قرار گیرد که انتظار داریم مصوبات را با قوت حمایت کنید و اجازه ندهید شخص، مساله یا حاشیه ای بتواند تصمیمات و مصوبات سفرهای شهرستانی که موج امید را در دل مردم زنده کرده به سمت ناامیدی پیش ببرد.
سرپرست کانال خبری طبسیا عنوان کرد: در جایگاه خبرنگار آمده ام تا زبان مردم باشم.
وی اظهار داشت: شهرستان طبس در توزیع مالیات بر ارزش افزوده به شدت متضرر شد چون به عنوان یک شهرستان تولید کننده پول معادن و سرمایه آن به شهرستان ها و بخش های دیگر تعلق گرفت خرسندیم سایر بخش ها هم پیشرفت کند اما غافل نشوید حجم زیادی از کارگران و مردم به این درآمد دل خوش کرده اند.
حقانی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده به سمت دیگری رفته که منافع شهرستان های پردرآمد را در خطر انداخته است که با احصا و اختصاص سهم 2 درصد محصولات معادن می توان قسمتی از پول را به شهرستان برگرداند.
وی یادآور شد: نگاه ویژه مسئولان شما در استانداری از بدو ورود به استان قابل تحسین است اگر شما نخواسته باشید مسئولان هم پاسخی به مردم نخواهند داد.
سرپرست کانال خبری طبسیا گفت: از مدیران کل در استان گلایه داریم که شهرستان ها را فراموش کرده اند، در آستانه نوروز 98 که قرار است نوروزی متفاوت را رقم بزنیم اما این شهرستان در این روزها فرماندار ندارد پس خواهش داریم در این زمینه دست ما را به یاری رد نکنید تا شهرستان بیش از این متضرر نشود.
وی افزود: مسئولان در پاسخگویی به خبرنگاران توپ را در مدیران استان می اندازند در این زمینه نیز تدبیر اتخاذ کنید، حضور گرم شما باعث دلگرمی مردم استان شده نگذارید این امید به ناامیدی برود.
مدیر پایگاه تحلیلی خبری خبر و هنر خراسان جنوبی هم گفت: در استان برخی مدیر خدمت کردن به میز خود هستند تا خدمت به مردم، اما از زمان حضور استاندار تا حدودی مدیران تکانی به خود داده اند.
ابوالفضل حسن پور افزود: برخی مدیران دستگاه های اجرایی تصور می کنند خبرنگاران میرزا بنویس آنان هستند در حالیکه خبرنگاران نجیب استان نیز به دنبال توسعه استان مرزی خراسان جنوبی هستند.
وی بیان کرد: باید ظرفیت ها و توانمندی های استان را به درستی معرفی و از انتظار اخبار منفی بپرهیزیم و این تنها در جهت توسعه استان است در غیر اینصورت مطالب منفی زیادی را می توانیم رسانه ای کنیم.
مدیر پایگاه تحلیلی خبری خبر و هنر تاکید کرد: در حالی دغدغه خبرنگاران مسکن و بیمه مطرح می شود که این موضوع از سال های سال در استان ادامه داشته است تعداد اعضای خانه مطبوعات شاید به 220 نفر هم نرسد.
وی ادامه داد: در حالی از خبرنگاران استان انتظار اطلاع رسانی درست، شفاف و صحیح داریم که هیچگونه خدماتی در اختیار آنان قرار نگرفته است.
حسن پور یادآور شد: وقتی حقوق خبرنگار استان 500 هزار تومان و مدیر رسانه 800 هزار تومان باشد چه انتظاری از ما دارید، حداقل خدمت به خبرنگاران بایستی بگونه ای باشد که از پس مشکلات خود برآیند.
مدیر پایگاه تحلیلی خبری خبر و هنر تاکید کرد: ما همه برای نظام و انقلاب خدمت می کنیم چطور ما را جزو آمار و ارقام نمی دانند و برای مشکلات ما چاره اندیشی نمی شود.
در این نشست استاندار خراسان جنوبی برای واگذاری زمین به خبرنگاران، پیگیری تامین امکانات سخت افزاری، پرداخت تسهیلات، احداث ساختمان خانه مطبوعات، پیگیری اختصاص بسته های حمایتی، تدوین سند توسعه رسانه های استان و برگزاری جشنواره ملی مطبوعات با هدف اعطای جایزه پروفسور معتمدنژاد موافقت و قول پیگیری داد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.