به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های آخرین نمازجمعه سال 1397 که در مصلای المهدی (عج) بیرجند اقامه شد افزود: بهتر است همه ما این گروه انگشت شمار را در کنار گذاشتن مسائل مختلف از جمله نفاق، دزدی و خیانت نصحیت کنیم چرا که این جمعیت اندک مایه ننگ جامعه اسلامی ما هستند.
وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می شود افرادی در داخل جامعه ما خیانت می کنند گفت: این افراد ابله یا به دنبال منافع جنایتکاران جهانی هستند.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: مردم ایران از بهترین مردم جهان هستند اما متاسفانه در کنار این مردم ارزشی، گروه اقلیتی هستند که برای خودشان و جامعه ما دردسر ایجاد می کنند، به طور مثال فرد ایرانی که به دستور دشمن، دانشمند هسته ای ما را به قتل برساند، خائن بوده و ایرانی نیست.

** مسافران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند
وی گفت: روزهای آخر سال که مسافرت های نوروزی آغاز می شود یا برخی مجبورند به شهر خود برگردند، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده ها برای حفظ جان مسافران ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خیلی سخت و نگران کننده است که همه ساله تعداد زیادی در جاده ها به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کشته می شوند.
وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: در قرن های گذشته اگرچه افرادی بودند که آتش را می پرستیدند اما جای تامل است که افرادی در چهارشنبه آخر سال به جای مناجات با خداوند متعال با آتش مناجات می کنند که این نادانی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه ها خبر کشف 24 تن انواع مواد محترقه را منتشر کردند که این مواد به چه درد انسان می خورد و این آتش بازی نوعی مردم آزاری و بهانه ای در دست دشمن است.
وی گفت: مردم آزاری که انسانیت نیست و خوشبختانه در استان فرهنگی ما این مردم آزاری کمتر مشاهده می شود.

** جنگ افروزی ها محصول تفکر لیبرالی است
امام جمعه بیرجند گفت: جنگ افروزی های مختلف در جهان و برده خواهی انسان ها محصول تفکر لیبرالی است و سیستم لیبرال همان سیستم برده‌داری طبقاتی است که می خواهند تمام انسان ها برده آنان باشند و زمانی که برخی افراد در مقابل این تفکر ایستادگی می کنند، جنگ افروزی می کنند.
وی بیان کرد: براساس همین سیستم، چهار سال است که بر سر مردم یمن بمب می ریزند و در پی جنگی که راه انداخته اند، مردم بی گناه یمن بر اثر گرسنگی و محاصره دچار انواع بیماری ها شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: به طور مثال در بحرین نیز شرایط همین طور است و یک دستگاه ظالم و وابسته به غرب که خودش بحرینی نیست، مردم را قتل عام می کند و به کسانی که در مقابل آن ایستادگی می کنند، می گوید شما نباید باشید و آنان را سلب تابعیت می کند.
وی تفکر لیبرالی را حکومت پول و مال توصیف کرد و افزود: آمریکا براساس همین تفکر تاکنون به بیش از 52 کشور جهان حمله کرده که آخرین کشورهایی که مورد هجوم قرار گرفته اند، یمن و ونزوئلا هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: براساس تفکر لیبرال باید ملت ها برده باشند و اگر این گونه نباشند، باید از بین بروند و نابود شوند.
وی به اعتراضات اخیر در فرانسه اشاره و اضافه کرد: بیش از 17 هفته است که عده ای از مردم مظلوم فرانسه به دنبال یک سئوال از مسئولان خود هستند که چرا 99 درصد ثروت این کشور نصیب یک درصد افراد می شود و مسئولان این کشور در پاسخ به این سئوال، مردم را می کشند، عده ای را نقص عضو و عده ای را کور می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی کشورهای اروپایی از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه دشمن بشر هستند، جنگ افروزی می کنند و از این طریق سلاح های نظامی خود را به فروش می رسانند و سود می برند.
وی اظهار داشت: به طول مثال زمانی که سر و کله صدام پیدا شد، او را تحریک کردند که به ایران حمله کند و به اذعان خودشان از این جنگ، سود به جیب بردند.

** امام علی (ع) نماد انسانیت است
خطیب جمعه بیرجند با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: امام علی (ع) یک انسان استثنا و نماد انسانیت بود که باید ابعاد شخصیتی آن حضرت الگوی تمام مسلمانان باشد.
وی با بیان اینکه امامت و مسئله جانشینی پیامبر اسلام (ص) یک ملاک و قانون دارد اضافه کرد: انتخاب اولین پیامبر خدا حضرت آدم بود و حضرت مهدی (عج) به عنوان خاتم اوصیا براساس همین قانون بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برگزیده شدن از طرف خداوند متعال، عصمت، علم لدنی و معجزه داشتن از قوانین اصلی انتخاب پیامبران و ائمه اطهار (ع) و غیرقابل تغییر بوده است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.