به گزارش ایرنا شهردار بیرجند روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مجموعه گفت: در همه سنوات گذشته مجموعه چهارشنبه بازار در جنوب شهر بود که زیرساخت مناسبی نداشت و از لحاظ مسایل بهداشتی و ترافیکی مشکلات عدیده ای ایجاد کرده بود.
محمدعلی جاوید اظهار داشت: امسال با تدبیر شورای شهر و پیش بینی این موضوع در بودجه سال 97 عملیات اجرایی پروژه در منطقه یک شهر که معمولا کم برخوردار است، شروع شد.
وی با اشاره به نیاز آنی شهروندان منطقه شمال شهر در برخی امور گفت: عملیات اجرایی روز بازار جدید در زمینی به مساحت 7.5 هکتار که مالکیت آن متعلق به شهرداری است، انجام شده است.
شهردار بیرجند افزود: 262 غرفه در بازار پیش بینی و یکهزار و 500 واحد پارکینگ ایجاد شده که مشکلات ترافیکی سطح معابر را خود به خود رفع می کند.
وی از هزینه کرد 31 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این مجموعه خبر داد و گفت: پیش بینی داریم در راستای تنظیم بازار و فرصتی برای شهروندان و تولید کنندگان عرضه مستقیم کالا و محصولات را در این بازار ایجاد کنیم.
جاوید با اشاره به خرید کالا بدون واسطه در روز بازار بیرجند ادامه داد: این مسئله روی قیمت بسیار تاثیرگذار خواهد بود که امید است دستگاه های نظارتی هم ورود پیدا کرده و نظارت کنند تا هدف اصلی ایجاد این مکان به ثمر بنشیند.
وی گفت: راسته های بازار تقسیم بندی شده که حبوبات، خشکبار، پوشاک و صنایع دستی هر کدام یک راسته و به میوه و تره بار سه راسته اختصاص یافته است.
شهردار بیرجند تاکید کرد: در حال حاظر فرصت فراهم است که با کنترل و نظارت از ورود اجناس فاقد کیفیت یا فروش با قیمت بالاتر جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه تعطیل شدن چهارشنبه بازار قدیم باید در ستاد تنظیم بازار و شورای شهر تصمیم گیری شود گفت: این امکان را داریم که یک روز از هفته در مکان فعلی و یک روز دیگر در مکان قبلی روز بازار برگزار شود.
جاوید افزود: روز اول افتتاحیه هر دو چهارشنبه بازار فعال هستند و از بابت استقبال فروشندگان نگرانی نداریم.
وی گفت: در ادامه کار با هماهنگی ستاد تنظیم بازار تدبیری اندیشیده می شود که بلاتکلیفی برای مردم و فروشندگان وجود نداشته باشد.
شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری ایجاد زیرساخت است یادآور شد: نظارت ها در حوزه کیفیت، بهداشت، قیمت و غیره مربوط به دستگاه های متولی است.
وی گفت: عوارض ورودی براساس مصوبه شورای اسلامی شهر است که با عوارض قبلی تفاوتی ندارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.