به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که در پایان سفر 2 روزه «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به این استان برگزار شد افزود: اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای پایان سال که بحث حقوق، پاداش و عیدی ها فشار زیادی بر سازمان برنامه و بودجه دارد، به استان سفر کرد، جای تقدیر و تشکر دارد.
وی در ارتباط با سفر نوبخت به خراسان جنوبی اظهار داشت: در سه ماه گذشته دستورات ویژه ای توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه در کارگروه های مختلف استان صادر شد که ماحصل آن تدوین سند توسعه کوتاه مدت استان است که در این سفر رونمایی شد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر معاون رئیس جمهوری به استان اعتبار ویژه ای به استان اختصاص یافت که در قالب آن شاهد تحول در حوزه توسعه استان خواهیم بود و تاکنون این رقم اعتبار به استان اختصاص نیافته است.
وی بیان کرد: در حوزه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تلاش هایی برای تدوین اسناد انجام شده که تدوین سند آمایش سرزمین استان از جمله آنهاست.
معتمدیان گفت: سند آمایش استان با تلاش های فراوان و توسط تیمی از اساتید دانشگاه های بومی استان تهیه شد و در سازمان برنامه و بودجه نیز به تصویب رسید.
وی افزود: در مرحله دوم بحث اجرا و تطبیق سند آمایش استان با اسناد شهرستان ها مورد توجه است که با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال به روزرسانی اسناد عملیاتی شهرستان ها هستیم تا برنامه های رشد و توسعه استان عملیاتی شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان دارای ظرفیت های متعدد از جمله مرز است اما مشکلات و موانعی در مسیر رونق بخشی به تجارت بین الملل و اقتصاد مرز وجود دارد که با تلاش هایی که در مجموعه مدیریت استان انجام می گیرد، به ترتیب موانع برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: مسیرهای خوبی آغاز شده که امید است با عنایت سازمان برنامه و بودجه بتوانیم استفاده بیشتزی از ظرفیت مرز افغانستان داشته باشیم.
معتمدیان با بیان اینکه معادن خوبی از نظر تنوع و تکثر در استان وجود دارد گفت: استدعا داریم در بحث صنایع و فرآوری محصولات اقدام اساسی انجام شود و از ظرفیت های موجود در بخش های وابسته به دولت استفاده و زمینه حضور بخش خصوصی را در این زمینه فراهم کنیم.
وی گفت: در حوزه محصولات کشاورزی یکی از اولویت های جدی ما در زمینه توسعه، فرآوری، صنایع بسته بندی و تکمیلی در راستای توسعه استان است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: صنایع دستی و گردشگری نیز از دیگر اولویت های استان است که در این زمینه قدم های خوبی در استان برداشته شده و با سند توسعه استان در این حوزه نیز جهش خواهیم داشت.
وی گفت: سفر شما در پایان سال به استان خراسان جنوبی نشان از توجه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است که برای رفع مشکلات، محرومیت زدایی و توجه به مقوله اشتغال استان قدم های خوبی برداشته شد.
معتمدیان ادامه داد: در نشستی که با حضور استانداران و رئیس جمهوری برگزار شد، دکتر روحانی دستور دادند خراسان جنوبی باید توسعه یابد و براین اساس کار جهادی توسط دولت در استان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا در سفر 2 روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان در قالب طرح توسعه کوتاه مدت برای این استان اختصاص یافت.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی این سازمان وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
محمدباقر نوبخت در دومین روز سفرش ضمن بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته این استان، کلنگ ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی محرومان را در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند به زمین زد.
افتتاح طرح هادی روستایی و نوسازی مسکن روستایی از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری به خراسان جنوبی بود.
خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و 14 سال از استان شدن آن می گذرد.
این استان مرزی با 150 هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین استان پهناور کشور به شمار می رود و 331 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.
خراسان جنوبی نزدیک دو دهه متوالی خشکسالی و کم آبی را پشت سر گذاشته و محصولات کشاورزی آن از جمله زرشک، عناب و زعفران دارای شهرت است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.