به گزارش ایرنا آیین کلنگ زنی این واحدهای مسکونی مددجویان در دومین روز سفر محمدباقر نوبخت به خراسان جنوبی و با حضور استاندار، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان در روستای هج و نج از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این آیین گفت: مسکن محرومان روستایی در 6 استان کشور احداث می شود که تاکنون عملیات اجرایی آن در سه استان آغاز شده و در سه استان دیگر سال 98 آغاز خواهد شد.
علیرضا تابش افزود: توافق نامه برای احداث مسکن روستایی و محرومان بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد.
وی بیان کرد: از مجموع 10 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، پنج هزار واحد توسط بنیاد مسکن و مابقی توسط کمیته امداد طی یک سال آینده احداث و بهره برداری می شود.
رئیس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی است که نیاز به مسکن محرومان دارد ضمن اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.
وی گفت: تاکنون 37 تا 38 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی احداث شده اما همچنان حدود 30 هزار واحد روستایی نیاز است.
تابش افزود: برای خانه های روستایی و خشت و گلی که اوج حالت فرسودگی را دارد امید است با کمک سازمان برنامه و بودجه این پروژه 10 هزار واحدی را به اتمام برسانیم.
وی بیان کرد: این پروژه به عنوان سومین استان در خراسان جنوبی آغاز شد و سه استان دیگر نیز در اولین فرصت سال 98 آغاز خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی دیروز (دوشنبه) همزمان با ورود معاون رئیس جمهوری به بیرجند از انعقاد قرارداد سه جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان استان خبر داد.
محمدصادق معتمدیان با اشاره به نشستی که در تهران با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته است گفت: در این دیدار قرارداد سه جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسید.
بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه های دومین روز حضور نوبخت در خراسان جنوبی است.
وی شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی سازمان برنامه و بودجه وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.