مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح واحد مسکونی روستای معصوم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون 32 هزار و 630 واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان بهسازی و نوسازی شده است.
علی اصغر آسمانی مقدم افزود: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تعداد 88 هزار و 835 واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه 36 هزار و 422 واحد کم دوام و بی دوام نیاز به مقاوم سازی دارد اظهار داشت: از مجموع مسکن روستاییان استان 42 درصد دارای استحکام بسیار مناسب در مقابل حوادث هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: همچنین 14.5 درصد دارای مصالح تقریبا با دوام بدون رعایت اصول فنی و حدود 40 درصد از مصالح کم دوام یا بی دوام استفاده کرده اند.
وی عنوان کرد: متقاضیان بهسازی و نوسازی یا مقاوم سازی روستایی می توانند از تسهیلات تا سقف 25 میلیون تومان استفاده کنند.
آسمانی مقدم از افزایش تسهیلات مقاوم سازی تا سقف 40 میلیون تومان خبر داد و گفت: از سال آینده میزان تسهیلات پرداختی افزایش می یابد.
94 واحد مسکونی در روستای معصوم آباد شهرستان خوسف تاکنون از تسهیلات نوسازی مسکن بهره مند شده اند.
همچنین ساخت 10 هزار واحد مسکن روستایی ویژه نیازمندان در خراسان جنوبی امروز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسئولان در روستای هج و نج از توابع شهرستان بیرجند آغاز شد.
این تعداد واحد مسکونی براساس قرارداد سه جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در استان خراسان جنوبی احداث می شود.
محمدباقر نوبخت روز سه شنبه با همراهی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اولین برنامه دومین روز سفرش را با زیارت قبور مطهر شهدا در مرکز استان آغاز کرد.
بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه های دومین روز حضور نوبخت در خراسان جنوبی است.
وی شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی سازمان برنامه و بودجه وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
طرح هادی روستای افکشت بیرجند با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.