به گزارش ایرنا محمدرحیم شهریاری روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در این مدت به یکهزار و 387 مورد حادثه امدادرسانی شد افزود: حوادث جاده ای با خدمات دهی به 2 هزار و 716 نفر بیشترین امدادرسانی ها را به ثبت رسانده است.
وی در تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در نوروز 98 اظهار داشت: طرح نوروزی هلال احمر از 25 اسفند ماه جاری تا 16 فروردین 98 به مدت 22 روز در استان اجرا می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: 30 پایگاه ثابت و سیار در این مدت به صورت شبانه روزی فعال هستند و 42 خودرو امداد و نجات و 70 خودروی امدادی این طرح را پشتیبانی خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه سامانه 112 به صورت شبانه روزی پاسخگو است تصریح کرد: با توجه به استقرار بالگرد هوایی از دهه فجر امسال در استان این بالگرد به صورت شبانه روز آماده هرگونه امدادرسانی است.
شهریاری از فعالیت 150 امدادگر آموزش دیده و توانگر در عرصه امدادرسانی در این مدت خبر داد و گفت: به منظور کاهش تلفات و پیشگیری در حوزه ایمنی و سلامت مردم، 18 پایگاه با عنوان طرح ستاد سفر فعالیت خواهند داشت.
وی فعالیت 18 پایگاه سلامت، 16 پایگاه دوستدار کودک، خیمه نماز، توزیع نقشه، بروشور و جعبه کمک های اولیه را از دیگر خدمات جمعیت در این مدت بیان کرد.
شهریاری به مشکلات زیرساخت های امدادی با توجه به حادثه خیز بودن استان اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی جزو پنج استان حادثه خیز کشور است که نیازمند توجه ویژه به تکمیل زیرساخت هاست.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته با استقرار بالگرد و سه خودروی امدادی پیشرفته به ارزش 4.5 میلیارد تومان بخشی از این زیرساخت ها جبران شد اما با توجه به طول جاده ها قطعا نیازمند خودرو امدادی بیشتری در استان هستیم.
شهریاری اظهار داشت: یکی از مشکلات مربوط به استقرار بالگرد امداد در خراسان جنوبی نبود آشیانه مناسب بود که با رایزنی های استانداری فعلا با استقرار بالگرد در فرودگاه بیرجند این مشکل مرتفع شده اما با توجه به اینکه یک میلیارد تومان از 12 میلیارد تومان مورد نیاز ساخت آشیانه تخصیص یافته امیدواریم با پیگیری ها و دستور استاندار این مهم به زودی محقق شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم با بیان اینکه آموزش اساسی ترین نقش را در پیشگیری از حوادث دارد گفت: هلال احمر به تنهایی نمی تواند این وظیفه خطیر را به سرانجام برساند بلکه در کنار سایر دستگاه ها مردم باید وارد عمل شوند.
محمدحمزه اسعدزاده افزود: تا مردم اهمیت چگونگی پیشگیری از حوادث را درک نکنند روز به روز شاهد افزایش حوادث خواهیم بود.
وی گفت: در همین ارتباط معاونت آموزش جمعیت هلال احمر از چند سال گذشته با همت مضاعف، آموزش و پیشگیری را در دستور کار قرار داده که امیدواریم این آموزش ها مانند برخی کشورهای پیشرفته از بدو تولد تا توانمند شدن افراد در اختیار متقاضیان باشد.
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی و عملیاتی در شب چهارشنبه آخر سال آماده باش خواهند بود و والدین از فرزندانشان مراقبت کنند تا آسیب های جدی همچون نابینایی، سوختگی و قطع اعضا را شاهد نباشیم.
در ادامه این نشست با حضور خبرنگاران از کمپین بهرفت (نه به تصادفات) رونمایی شد.
در این کمپین رانندگان به خودشان قول می دهند که سرعت مجاز را رعایت و از سبقت غیرمجاز ممانعت کنند، از تلفن همراه استفاده نکنند و موقع خواب آلودگی حتما توقف کوتاهی داشته باشند تا تخلف آنها موجب حادثه برای خود و دیگر مسافران نشود.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.