به گزارش ایرنا فرهاد فلاحتی دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در کارخانه کویر تایر بیرجند اظهار داشت: شما مدیر توسعه محوری هستید که براساس آمار عمل می کنید اما آماری که در سازمان برنامه و بودجه موجود است واقعیت میدانی استان ما نیست و برای آن دلیل هم داریم.
وی با انتقاد از اینکه شهرستان های بیرجند و قاینات جزو مناطق محروم محاسبه نمی شود گفت: حتی بیرجند که مرکز استان است هم محرومیت دارد چه رسد به شهرستان قاینات لذا باید این محرومیت ها دیده شود.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمونه ای از ضربه هایی که به خاطر این شاخص سازمان برنامه و بودجه متوجه شهرستان قاینات بوده عدم ماندگاری پزشکان متخصص است چون حق ماندگاری به آنها تعلق نمی گیرد.
وی گفت: در بازدیدی که از حاشیه مرکز استان داشته باشید، متوجه خواهید شد که بیرجند به عنوان مرکز استان از بسیاری شهرهای معمولی کشور هم محروم تر است.
فلاحتی با تاکید بر اینکه باید برای رفع محرومیت استان و شهرستان قاینات تلاش کرد گفت: امیدواریم در این سفر آهنگ توسعه را ببینیم.
وی با اشاره به رتبه هایی که خراسان جنوبی در محصولات استراتژیک دارد افزود: چطور می شود با وجود این رتبه ها اما 35 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد باشند.
وی پتانسیل های مطرح شده از سوی برخی حاضران جلسه را یادآور شد و گفت: چطور است که در استان ما این همه پتانسیل وجود دارد اما قرار است با ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان به میانگین مسکن مقاوم کشوری برسیم.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار داشت: چطور با این آمارها 35 درصد حاشیه نشینی مشهد و تهران را کسانی تشکیل می دهند که از خراسان جنوبی مهاجرت کرده اند؛ پس مشکل داریم.
وی با تاکید بر اینکه در کنار پتانسیل ها باید به مشکلات استان براساس واقعیت ورود پیدا کرد افزود: در همه دولت ها این مشکلات مطرح و پیگیری ها منجر به رفع برخی موارد شده اما امید است با برگزاری این جلسات به برون داد برای رفع بیشتر مشکلات برسیم.
فلاحتی با اشاره به مشکلاتی که فعالان اقتصادی و مدیران در جمع نمایندگان معمولا مطرح می کنند ادامه داد: جای تعجب است که در نشست با معاون رئیس جمهوری همه موارد مطرح شده عزت و احترام بوده به نحوی که انگار هیچ مشکلی نیست.
وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد صنایع شهرک صنعتی قاین تعطیل است گفت: بازارچه مرزی یزدان چند سال تعطیل شده در صورتی که این بازارچه بالاترین میزان درآمد را برای کشور داشت.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رودخانه تجنود در شهرستان زیرکوه بیان کرد: وعده هایی متعدد برای جلوگیری از هدررفت آب این رودخانه داده شده که بعد از گذشت 16 سال از وعده ها هنوز اتفاقی برای آن نیفتاده است.
وی توجه به زیرساخت ها از جمله راه آهن و فرودگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکلات هم در کنار پتانسیل ها به عنوان آن روی سکه وضع استان باید بیان و برای رفع آن از همه ظرفیت ها استفاده شود.
فلاحتی با قدردانی از دولت برای انتصاب محمد صادق معتمدیان به عنوان استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ایشان یک مدیر اجرایی توانمند است که نیاز به پشتوانه دارد.
وی گفت: نمایندگان استان خراسان جنوبی بسیاری از حرف ها را پشت تریبون مجلس نمی گویند تا سوءاستفاده نشود اما امیدواریم با تدبیر شما در استان گره هایی باز شود تا به نرم کشوری برسیم.
فلاحتی هدررفت 35 درصدی آب شهری در استان را با وجود خشکسالی یادآور شد و افزود: اگر برخی صنایع در مصرف آب صرفه جویی می کنند اما از طرفی هدررفت آب را هم باید دید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه به دعوت استاندار خراسان جنوبی و به همراه معاونان و مدیران ارشد این سازمان شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
نوبخت در سفر دو روزه به استان، ضمن بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته، دیدار با فعالان حوزه اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور پیدا می کند.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.