به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه بدو ورود به فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اولین هدف این سفر را ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری و هیات وزیران به مردم شریف خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود: از سوی دیگر در این سفر یک برنامه توسعه کوتاه مدت دو ساله اعلام می شود.
وی از احداث 10 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و افرادی که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مستحق دریافت این واحدهای مسکونی باشند، خبر داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارمندان در سال 98 گفت: با عنایت به اینکه در مجموع 20 درصد است تبصره ذیل ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری دلالت بر این دارد هر نوع که برای پایه حقوق و سال های بعد اعمال خواهد شد، به صورت ضریب ریالی تعیین می شود.
وی اظهار داشت: نظر رییس مجلس هم بر این است که چهارصد هزار تومانی که به صورت پایه به همه اضافه خواهد شد، به صورت ضریب محاسبه می شود.
نوبخت گفت: کارکنان دولت هیچ تردیدی نکنند اگر اندک مخالفتی نسبت به این مصوبه بود برای این بود که خیر بیشتری به کارکنان دولت برسد.
وی با بیان اینکه مجلس هم تصمیم درست و شایسته داشت افزود: سازمان برنامه و بودجه تلاش می کند با اصلاح یا برداشتی که رییس مجلس بیان کرد به نحوی عمل شود که از این 20 درصد به نحو مطلوب در پایه حقوق کارکنان دولت محاسبه شود که هم برای افزایش حقوق، ساعت اضافه کار و پاداش بازنشستگی همه ارقام محاسبه شود و اگر افزایش ضریب 20 درصد نباشد به همان میزانی که کم می شود، همکاران ما ضرر خواهند کرد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: قطعا اراده دولت و مجلس بر این است که بتوانیم در این شرایط سخت حداقل گامی برای ترفیع همکاران خود در نظام اداری برداریم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به دعوت استاندار خراسان جنوبی و به همراه معاونان و مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
نوبخت در سفر دو روزه به استان، ضمن بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته، دیدار با فعالان حوزه اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور پیدا می کند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.