به گزارش ایرنا مدیر خانه فرهنگ طبس روز دوشنبه در این آیین، از شورای شهر و شهرداری برای حمایت و اختصاص این فضا به منظور کار فرهنگی و هنری و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کمک کردند، تشکر کرد.
سید حمید حقی از مسئولان خواست کالاهای فرهنگی را جزو هدایای خود قرار دهند و برای حمایت از آثار هنرمندان طبس از آنها خریداری کنند.
وی همچنین از آقای شفیعیان و همسرش برای وقف یک دستگاه ال سی دی به خانه فرهنگ طبس تشکر کرد.
حقی در خصوص نگارخانه گلشن گفت: این محل برای عرضه آثار تجسمی در طبس و آغاز آن با نمایشگاه خوشنویسی است.
مدیر خانه فرهنگ طبس بیان کرد: عباس سنگچولی ثانی نخستین طبسی است که در سال 97 موفق به دریافت مدرک ممتاز انجمن خوشنویسان ایران در سه رشته شد و پس از 10 سال شعبه خوشنویسان در طبس بازگشایی شده است.
عضو شورای شهر طبس هم گفت: ظرفیت انسانی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی طبس مظلوم است و این تاریخ پرافتخار و نیاکان و اجداد ما چیزی برای ما کم نگذاشتند.
غلامحسین طاهری افزود: این ظرفیت بی نظیر طبس را معرفی کنیم که اینجا پناهگاهی برای هنرمندان و شاعران برای نشر، آموزش و تبادل فکر باشد.
وی ادامه داد: راه اندازی خانه فرهنگ حرکتی نو است و مسئولان دستگاه های مرتبط کنار آقای حقی که این مسئولیت را پذیرفتند حمایت کنیم که ظرفیت های طبس بیشتر شکوفا شود.
هنرمند خوشنویس طبس نیز در مراسم افتتاح نگارخانه طبس گفت: همزمان با افتتاح خانه فرهنگ شهرداری طبس تعداد 40 اثر خوشنویسی که به خط شکسته نستعلیق است به نمایش درآمد.
عباس سنگچولی ثانی افزود: این اولین گامی است که می‌توان از آن به عنوان نمایشگاه خوشنویسی در طبس نام برد و امیدواریم تداوم داشته باشد.
نمایشگاه خوشنویسی تا 25 اسفند ماه در نگارخانه طبس هر روز عصرها از ساعت 18 تا 21 در عمارت سردر باغ گلشن در معرض دید عموم است.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.