به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: بازدید از پروژه های زیرساختی، برگزاری جلساتی با مسئولان استان، شورای برنامه ریزی و توسعه استان، دیدار با فعالان اقتصادی و تجاری از جمله برنامه های سفر «محمدباقر نوبخت» به خراسان جنوبی پیش بینی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های استان شاهد تحریک بخشی بیشتری در بخش عمرانی باشیم.
نماینده عالی دولت در استان گفت: در ماه های اخیر مباحث مربوط به انرژی به ویژه در حوزه آب با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی از دیگر اولویت های ما بوده است.
وی ادامه داد: در این زمینه رایزنی و پیگیری هایی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط در حوزه وزارت نیرو، مجمع نمایندگان استان و سایرین با حضور وزیر نیرو انجام شده است.
معتمدیان از سفر «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به استان خبر داد و گفت: در سفر 2 روزه وزیر نیرو به استان، از نزدیک مشکلات و مسایل مربوط به استان بازگو و بررسی خواهد شد.
وی اظهار داشت: امید است با برنامه ریزی هایی که انجام خواهیم داد وارد فاز اجرایی برای تامین نیازهای استان در تامین آب شرب و نیازمندی های آب بخش صنعت شویم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز در جمع کارگران و مدیران واحد تولیدی کویر تایر به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین واحد تولیدی استان حاضر شدیم.
وی گفت: این واحد تولیدی با سرمایه های اندک مردم راه اندازی شده و از الگوهای موفق در اقتصاد مقاومتی است که امید است این الگو را به سطح کشور نیز معرفی کنیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر این واحد تولیدی جایگاه بسیار خوبی در صنعت لاستیک سازی کشور داشته و حدود 22 درصد از لاستیک سواری کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: این واحد صنعتی بیش از یکهزار و 500 اشتغال مستقیم در استان ایجاد کرده و با جمع آوری سرمایه های اندک اکنون به یک برند شاخص تایر در سطح کشور تبدیل شده است.
معتمدیان گفت: بناست با جذب اعتبارات ارزی که از طریق بانک مرکزی انجام می شود در مدت یک سال طرح توسعه کویر تایر انجام و از این طریق یکهزار و 500 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح توسعه ای کویر تایر حدود 10 هزار تن به ظرفیت این واحد تولیدی افزوده خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی از پیگیری برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه های اصلی و زیرساختی استان خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در سنوات اخیر شاهد کندی پروژه ها به ویژه در بحث راه ها و پروژه های آبرسانی بودیم که به دلیل خشکسالی های سال های اخیر مشکلاتی در مناطق شهری و روستایی ایجاد شده است.
وی افزود: با رایزنی و ملاقات هایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام و جلساتی که با معاونان سازمان انجام شد، با حضور رئیس سازمان به استان این مباحث پیگیری خواهد شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.