به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان شنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: از آنجا که در ایام پایانی سال تقاضا برای کالاهای اساسی بیشتر است تصمیم گرفته شد نظارت بیشتری بر اقلام مورد نیاز مردم انجام شود.
وی بیان کرد: روزانه 150 تن گوشت مرغ در استان تولید می شود و مصرف مورد نیاز مردم 40 تن است که بعد از نیاز استان ارسال گوشت تولیدی به خارج استان امکان پذیر است.
استاندار خراسان جنوبی درباره تامین گوشت قرمز در استان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت توانستیم 100 تن گوشت بیشتر از سهیمه تنظیم بازار را برای استان جذب کنیم.
وی ادامه داد: همچنین با تصمیماتی که در زمینه توزیع گوشت قرمز و خدمت رسانی به جامعه هدف گرفته شد، شاهد حضور مردم در صف گوشت نخواهیم بود و افرادی که در جامعه هدف تعیین شده اند توزیع گوشت توسط دستگاه مربوطه انجام خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص ممنوعیت خروج دام از استان محدودیت ها ایجاد و مقرر شد ابتدا نیاز استان رفع شود سپس دامپزشکی استان برای خروج دام مازاد استان مجوز صادر کند.
وی اضافه کرد: مجوزهایی برای واردات دام به استان نیز تنظیم شده تا با استفاده از ظرفیت موجود نسبت به مدیریت و کنترل قیمت گوشت اقدام کنیم.
معتمدیان گفت: با همکاری اعضای کمیسیون تنظیم بازار وضعیت خراسان جنوبی از لحاظ تامین و قیمت گوشت نسبت به سایر استان های همجوار و غربی بهتر و مطلوب تر است اما این به این معنا نیست که از وضعیت راضی باشیم.
وی تصریح کرد: برای مدیریت و کاهش قیمت ها به دنبال راهکار و ساز و کارهایی هستیم تا شاهد کاهش قیمت در استان باشیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارتباط با سایر نیازمندی های استان از جمله میوه شب عید 400 تن سیب و 600 تن پرتقال به استان منتقل و بیش از نیاز مردم در انبارها ذخیره سازی شده است.
وی گفت: با پیگیری هایی که از وزارت صمت انجام شد 250 تن شکر و 500 تن روغن برای استان جذب شد تا نیازهای مردم را در ایام پایانی سال تامین کنیم.
معتمدیان افزود: در شرایطی که شاهد افزایش قیمت های اقلام اساسی مردم هستیم اصناف نیز مدارا می کنند و بر تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار پایبند هستند که از این بابت از آنها قدردانی می کنیم.
وی افزود: تعداد محدودی از اصناف سودجو کالاهای اساسی مردم را احتکار یا قیمت ها را افزایش می دهند که هشدار دادیم اگر مصوبات کمیسیون تنظیم بازار استان را رعایت نکنند با پیگیری هایی که انجام خواهد شد و حضور بازرسان دستگاه های نظارتی با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ماه های اخیر که شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی در استان بودیم مدیریت قیمت ها و هماهنگی بین اعضای ستاد در استان نیز وجود داشت.
وی گفت: جلسات کمیسیون تنظیم بازار استان باید مانند گذشته و براساس ضرورت استان به ویژه زمانی که شاهد نوسانات قیمتی کالاها باشیم، برگزار شود.
معتمدیان ادامه داد: انتظار می رود اعضای این کمیسیون یا نماینده تام الاختیار دستگاه مربوط ثابت باشند تا در جریان موضوعات و مصوبات باشد.
وی بر مدیریت افکار عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه شاهد افزایش تقاضا برای برخی کالاهای اساسی در استان هستیم نیاز است با مردم بیشتر صحبت کرده و مصاحبه هایی توسط دبیر به عنوان سخنگوی ستاد انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون تنظیم بازار موظف به اجرای مصوبات هستند گفت: در خصوص وضعیت قیمت ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید روزانه فهرستی از سبد کالای مردم و قیمت اقلام در مناطق مختلف استان تهیه و پایان روز برای اعضای کمیسیون تنظیم بازار ارسال کند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.