به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری روز پنجشنبه در اولین همایش وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی بر لزوم بازنگری در رفتارها تاکید کرد و افزود: هر جا فرهنگ اصلی و خدامحوری را رها کردیم دچار مشکلات و آسیب شده ایم.
وی بیان کرد: فرهنگ اصلی ما روح محوری و آخرت محوری است اما جسم محور و دنیا محور شده ایم در حالی که زندگی دنیا جز کالای فریب و بلا چیزی نیست.
امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه فرهنگ ما عشق به خدمت است نه عشق به قدرت، گفت: باید با عدالت و خدمت به مردم تلاش کنیم تا به قرب الهی برسیم.
وی تاکید کرد: آحاد جامعه نسبت به پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی مسئولیت دارند و باید برای کنترل و کاهش آن تلاش کنند.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به مبارزات انقلاب اسلامی و ملت ایران در 40 سال گذشته با استکبار جهانی ادامه داد: متاسفانه علیرغم پیشرفت ها و موفقیت های کشور در این سال‌ها اما ضعف ها و فسادهایی هم داریم که البته قابل مقایسه با فساد زمان طاغوت نیست.
وی گفت: همین آسیب های اجتماعی و فساد موجود هم زیبنده نظام و حاکمیت اسلامی و در شأن باور و آرمان های ما نیست.
مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: دشمن می خواهد وانمود کند ایران اسلامی پیشرفت نداشته است و حق ندارد به دنبال عظمت و استقلال برود.
وی به اهمیت و جایگاه وقف در فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: وقف در فرهنگ خودمحوری و جسم محوری جایگاهی ندارد اما با فرهنگ اسلامی این مهم معنا پیدا می کند.
حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ اسلامی در جامعه احیا شود افزود: در هر کاری از جمله وقف نباید اخلاص و خدامحوری فراموش شود و باید به تمام کارهای خود رنگ خدایی بزنیم.
وی توجه به نیازهای روز جامعه در وقف را ضروری دانست و اظهار داشت: امروز جامعه نیازمند وقفی برای نجات انسان هاست که باید مورد توجه واقفان باشد.
وی با بیان اینکه امنیت روانی در پرتو ایمان به خدا محقق می شود گفت: وقف، صدقه جاریه است و باید با اخلاص، تفکر و مشاوره به فرهنگ اصلی خودمان برگردیم.
امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه عزت در قدرت و ثروت نیست، ادامه داد: عزت واقعی در پرتو ایمان به خدا است و همه مسئول هستیم که دست دیگران را بگیریم.
وی پیشگیری و درمان را راهکاری برای داشتن جامعه عاری از آسیب های اجتماعی شکننده دانست و یادآور شد: باید کمک کنیم تا امنیت، عدالت و صلاح به جامعه برگردد و فرهنگ ناب و انقلابی خود را تا ظهور حضرت مهدی (عج) پیش ببریم.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.