به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در نشست شورای فنی استان، متولی این امر را شهرداری های استان دانست و افزود: در غیر این صورت و توجه نکردن به این مهم اجازه شرکت در پروژه های عمرانی را نخواهند داشت چرا که با این کار علاوه بر هدررفت امکانات، منابع انسانی نیز به مخاطره خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه مشارکت فنی در مباحث و موضوعات مرتبط مهمترین وظیفه شورای فنی است تصریح کرد: به رغم رضایتی که از اقدامات این شورا وجود دارد انتظار می رود شورای فنی استان در سال جدید با تغییر رویکرد، استفاده از روش های جدید و به کارگیری اصل خلاقیت اقدامات تازه و جدیدی را در حوزه های فنی آغاز کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین و توجه به منافع پیمانکاران و کارفرمایان از دیگر وظایف این شورا است و در کنار این موضوع، حقوق و منافع ملی و مردم نیز باید به صورت همزمان مورد توجه متولیان امر در شورای فنی استان قرار گیرد.
وی کارتیمی و گروهی را رمز موفقیت در تمام امور از جمله در حوزه های فنی برشمرد و یادآور شد: خروجی این شورا باید منجر به بهبود سطح کیفی و کمی طرح ها و پروژه های عمرانی در استان شود.
علوی مقدم ضعف بنیه فنی و اجرایی برخی پیمانکاران را از ضعف های موجود عنوان کرد و گفت: عدم تسلط کارفرمایان و پیمانکاران به دستورالعمل های فنی و اجرایی از مهمترین مواردی است که موجب ایجاد برخی نواقص در طرح ها شده است از این رو باید با برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی ویژه فعالان، این نواقص را مرتفع کرد.
وی نظارت بر فعالیت آزمایشگاه های فنی را مورد تاکید قرار داد و افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به عنوان یک نهاد مرجع باید نظارت کافی و مناسبی را بر آزمایشگاه های استان در حوزه های فنی داشته باشد تا از اشکالاتی که در این زمینه وجود دارد، کاسته شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.