در عصر امروز درج آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. از این رو افراد زیادی از طریق درج این نوع آگهی ها کسب و کار می کنند اما متاسفانه افرادی هم هستند که از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری، استفاده می کنند.
با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم شاهد افزایش آگهی های تبلیغاتی بسیاری از آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری در فضای مجازی هستیم که در این بین افراد کلاهبردار از این فرصت سوء استفاده کرده و با آگهی های فریبنده و اغواگر از جمله 'تور ارزان قیمت'، 'مسافرت با هزینه های پایین'، 'مسافرت همراه با مجوز اقامت، کار و تحصیل' و... از متقاضیان کلاهبرداری و پس از دریافت مبالغ هنگفتی، ناپدید می شوند.
از این رو خدمت تمامی مسافرین عزیزی که قصد سفر را دارند توصیه می کنیم:
*گول چنین پیام ها و تبلیغات فریبنده را در فضای مجازی نخورده و بدون تحقیق و بررسی اقدام به همکاری و ثبت نام در این آژانس ها نکنند و پیش از اقدام برای مبادله وجه درخواستی آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری، نسبت به مجاز بودن آنها و داشتن مجوز از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطمینان حاصل کنند.
*متقاضیان سفر، از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) معتبر استفاده کنند.
در پایان از کاربران عزیز این فضا تقاضا داریم هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌ رسان‌های‌‌ موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.