به گزارش ایرنا حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز دوشنبه در نشست هماهنگی همایش ترویج وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور اصحاب رسانه افزود: با توجه به اهمیت کنترل و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مردم و تشکل های مردم نهاد نسبت به این مهم ورود کنند تا از افزایش ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه امروز مشارکت های مردمی در موضوعات مختلف وقف زبانزد است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که موجب صدقه جاریه برای خیران می شود وقف کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که رسانه ها در فرهنگ سازی این مهم می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
حجت الاسلام وحدانی نیا نقش رسانه در کنترل آسیب های اجتماعی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: مردم ایران همواره در مسایل سیاسی همچون انتخابات و راهپیمایی ها مشارکتی چشمگیر داشته اند که با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی چگونگی وقف و مزایای آن می توان اهمیت این مشارکت را در جامعه تبیین کرد.
وی با بیان اینکه دستگاه های مختلفی در حوزه آسیب های اجتماعی اقدام می کنند گفت: طبق بررسی های به عمل آمده بخشی از این اقدامات به صورت موازی انجام می شود که دستگاه ها با برنامه ریزی خاص باید هرکدام متولی آسیبی خاص شوند.
معاون دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شیوع برخی آسیب ها همچون اعتیاد به مواد مخدر، فضای مجازی و سایر موارد هزینه برای پیشگیری از این آسیب نوعی سرمایه گذاری است که جلوی بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های پیش رو را خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: امروز وجود مجمع خیرین کنترل آسیب های اجتماعی یکی از ضروریاتی است که باید با اهمیت بخشی به این موضوع تشکیل شود و مطمئنا با مشارکت اجتماعی و احساس مسئولیت مردم نسبت به محیط پیرامونی بخش زیادی از آسیب ها کنترل خواهد شد.
حجت الاسلام وحدانی نیا از برگزاری همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این همایش به منظور ترویج مشارکت های مردمی پنجشنبه هفته جاری در محل سالن اجتماعات دادگستری خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.