به گزارش ایرنا سلیمان پاک سرشت روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت کویر تایر و بازدید از این کارخانه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش فنی و حرفه ای در بخش های مختلف ارایه می شود که بخش عمده ای با تقاضای بخش صنعت و در محیط واقعی کار ارایه می شود.
وی بیان کرد: در بازدیدی که امروز از مرکز جوار کارگاهی کویر تایر بیرجند داشتیم مشخص شد موضوع آموزش به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر، مهم و جزو برند این شرکت قابل طرح است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل سرمایه گذاری ها و تمایلی که در این شرکت برای سرمایه گذاری وجود دارد بدون شک آموزش و پرسنل آموزش دیده و توانمند برند این شرکت محسوب می شوند.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی نیروی ماهر در حوزه صنعت اظهار داشت: توانمندی نیروی کار می تواند بخشی از برند آن واحد باشد همچنین بازاریابی و بهره وری تحت تاثیر میزان توانمندی، تخصص و صلاحیت نیروهایی شاغل در یک مجموعه است.
پاک سرشت با بیان اینکه 99 درصد شاغلان کویر تایر در خراسان جنوبی بومی هستند افزود: این موضوع به این معناست که دانشی داریم که می توان برای تربیت نیروی بومی از آن بهره مند شد.
وی گفت: در خط تولید این واحد تولیدی آنچه غرورانگیز بود نقش دستان توانگر نیروی کار ایرانی و نیروی خلاق و موثر ایرانی در برخی بخش هاست
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اضافه کرد: برخی تجهیزات برای توسعه و کیفیت محصول این شرکت، خلاقیت و نقش آفرینی نیروهای ایرانی و مهندسان داخلی بوده که غرورانگیز است.
وی بر لزوم باور کردن نیروی توانمند و کارآمد داخلی تاکید کرد و گفت: مهمترین عامل این موضوع توجه کردن به آموزش است که از این طریق خیلی بیشتر می توان نقش آفرینی کرد.
پاک سرشت با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم در صنایع دنیا در حال شکل گیری است گفت: آمادگی داریم در سایر موضوعات آموزش های فنی و حرفه ای را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: تغییرات در صنایع همه خط تولید و صلاحیت نیروی انسانی را هدف قرار می دهد و نهادهای آموزشی باید از نیروی انسانی پاسداری و نسبت به توانمندسازی آنها اقدام کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به عنوان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که ماموریت تربیت نیروی ماهر را بر عهده داریم آمادگی داریم با ورود به آموزش های نوین که در آینده ای نزدیک صنایع به آن نیاز خواهند داشت و با همکاری صنعت آموزش های لازم را ارایه دهیم.
وی اظهار داشت: تا زمانی که صنعت در کنار آموزش قرار نگیرد و آموزش همزمان در محیط کارگاهی و واقعی اتفاق نیفتد این آموزش ها موثر نخواهد بود.
پاک سرشت گفت: پتانسیل و ظرفیت بیشتری برای تربیت نیروی انسانی داریم در صورتی که صنعت نیز این ضرورت را برای به کارگیری نیروی کار متخصص و ماهر احساس کند.
وی بیان کرد: در کنار هر بنگاه اقتصادی یا صنعت می توان یک مرکز آموزش داشته باشیم تا با ارایه نیروی کار ماهر تضمین کند، نیروهای کار به خاطر تکنولوژی های جدید بیکار نشوند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: در وضعیت فعلی تجهیزات و تکنولوژی هایی مورد نیاز ما برای تربیت نیروی کار متخصص مناسب و رضایت بخش نیست به همین دلیل در سال جاری و با توجه به اهمیت این حوزه اتفاقات خوبی از حیث اختصاص منابع در حال انجام است.
وی گفت: اعتباری برای به روزرسانی تجهیزات کارگاهی و استفاده از تکنولوژی های جدید پیش بینی شده که در صورت تصویب در 2 ماه آینده اختصاص خواهد یافت.
پاک سرشت تاکید کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باید متناسب با نیاز و ظرفیت استان ها باشد و در این زمینه آماده سرمایه گذاری مشترک و انعقاد تفاهم نامه آموزشی با استان خراسان جنوبی هستیم.
وی گفت: آموزشی موثر است که مبتنی بر نیاز جامعه باشد و هم اکنون طرح تکاپو در حال اجراست تا آموزش های مورد نیاز در حوزه های مزیت دار استان ها انجام شود.
مرکز پیش کارگاهی آموزش شرکت کویر تایر بیرجند در فضای 300 متر مربع و ظرفیت 100 نفر به صورت تئوری و 70 نفر به صورت عملی در محل این کارخانه افتتاح شد.
در این مرکز آموزشی تمامی مهارت های فنی و مهندسی مرتبط با لاستیک، فناوری، سیستم مدیریت کیفیت و الزامات خودروسازان ارایه می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.