به گزارش ایرنا رضا محمودی زاوه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای و جلوگیری از شیوع بیماری مهلک آنفلوآنزا، 2 محموله مرغ تخمگذار و مرغ زنده گوشتی با همکاری نیروی انتظامی در شهرستان قاینات توقیف شد.
وی بیان کرد: خودروی حامل مرغ زنده گوشتی شامل یکهزار و 700 قطعه مرغ گوشتی به ارزش تقریبی 340 میلیون ریال که از شهرستان درمیان به مقصد مشهد بارگیری شده بود، توقیف و محموله با نظارت ناظران بهداشتی در محل کشتارگاه طیور قاین کشتار و نمونه های لازم آزمایش شد که تا حصول نتیجه، محموله در محل سردخانه کشتارگاه توقیف است.
رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: همچنین خودرو حمل مرغ تخمگذار فاقد مجوز بهداشتی که قصد انتقال محموله را از استان خراسان رضوی به استان سیستان و بلوچستان داشت، با همکاری شبکه دامپزشکی و نیروی انتظامی در ایست و بازرسی قاین توقیف شد.
وی ارزش ریالی این محموله را 250 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از محموله توقیف شده برای انجام آزمایشات لازم خونگیری انجام و تا مشخص شدن جواب، مرغ کشتار و توقیف شد.
محمودی زاوه بیان کرد: با همکاری لازم بین نیروی انتظامی و کارشناسان شبکه دامپزشکی و انجام گشت های مشترک تلاش می شود با جا به جایی بدون مجوز بهداشتی طیور به عنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی که در حال حاضر جامعه انسانی و صنعت طیور را به صورت جدی تهدید می کند، مبارزه جدی صورت گیرد.
وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از انتقال بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، لاشه یک راس گاو به وزن 400 کیلوگرم و ارزش تقریبی 100 میلیون ریال حذف و معدوم شد.
وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی مستقر در کشتارگاه، به طور دقیق بر لاشه های دام کشتاری نظارت دارند.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.