سید مهدی طلایی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه بین منطقه آزاد و ژئوپارک های قشم و ارس و ژئوپارک طبس منعقد شد.
وی اظهار داشت: این تفاهم نامه برای انتقال تجربیات و تبادل تجارب جهانی، تبادل گردشگری و توسعه صنعت توریسم، تجهیزات و امکانات و رفت و آمدهاست که منافع بسیاری را برای کشور، استان و شهرستان طبس در پی دارد.
فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه ژئوپارک طبس تا سال 1400 جهانی می شود گفت: یونسکو پارامترهایی را برای جهانی شدن در نظر گرفته که باید آنها را انجام دهیم تا بتوانیم آن را جهانی کنیم.
وی با تاکید بر سرعت بخشیدن بر روند جهانی شدن ژئوپارک طبس افزود: بخش خصوصی و همه مردم باید در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم ژئوپارک را جهانی و هم اینکه جهانی شدن آن را حفظ کنیم.
ژئوپارک طبق تعریف یونسکو گستره‌ای است با مرزهای کاملا آشکار و پهنه کافی که دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناسی کمیاب و برجسته بوده و در آن گستره جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت شود. این گستره باید از برنامه‌های مدیریت گسترش و بهره‌برداری و طرح‌های حفاظتی برخوردار باشد و توان بالابردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری‌های مردمی را دارا باشد.
ذخیره زمین شناسی شهرستان طبس بیش از پنج میلیارد تن است و ذخیره معدنی پروانه های بهره برداری صادر شده بیش از 860 میلیون تن و ذخیره زغالسنگ شهرستان طبس، 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور را شامل می شود.
این شهرستان با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان خراسان جنوبی و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.