به گزارش ایرنا احمد رفیعی روز شنبه در نشست خبری افزود: میزان کمک های مردمی از طریق صندوق های صدقه نیز در استان نسبت به پارسال یک درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر چهار درصد کمک ‌های مردمی صدقات به صورت الکترونیکی در استان جمع ‌آوری می شود و برنامه‌ ریزی شده سال آینده این میزان به 25 درصد افزایش یابد.
معاون توسعه مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی از افزایش 17 درصدی زکات در استان خبر داد و گفت: پیش بینی جمع آوری زکات امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود در حالیکه ‌که در 11 ماه گذشته سه میلیارد و 20 میلیون تومان زکات در استان پرداخت شد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی حدود 85 درصد زکات جمع آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان و مابقی صرف پروژه‌ های عمرانی عام ‌المنفعه می ‌شود.
رفیعی افزود: اکنون 592 عامل افتخاری و 299 مبلغ افتخاری زکات و 164 شورای زکات روستایی در استان با این نهاد همکاری می‌کنند.
وی بیان کرد: امسال کمک ‌های مردمی استان در حوزه اکرام ایتام و محسنین 39 درصد رشد داشت و در این زمینه مردم نیکوکار 13 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک کرده‌ اند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی هم گفت: امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور شاهد افزایش 50 درصد مراجعات مددجویان و 107 درصدی مراجعه غیر مددجویان به کمیته امداد استان بودیم.
علی‌ اکبر نخعی افزود: در زمینه وام کارگشایی از محل صندوق امداد ولایت چهار هزار و 435 نفر و از محل بانک مهر 2 هزار و 58 نفر تسهیلات دریافت کردند.
وی به ارایه خدمات تحصیلی به 10 هزار و 520 دانش ‌آموز زیر پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: همچنین یکهزار و 393 دانشجو و طلبه از کمیته امداد استان خدمات کمک تحصیلی و کمک شهریه دریافت می ‌کنند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 870 بیمار صعب ‌العلاج و 130 بیمار خاص زیر پوشش کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد برخوردار می شوند.
وی گفت: امسال نخستین بار با انعقاد قرارداد با مراکز دولتی در راستای تأمین هزینه فرانشیز بیماران زیر پوشش امداد، فرانشیز بیماران صعب ‌العلاج زیر پوشش به صورت رایگان انجام می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.