به گزارش ایرنا احمد جمالی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی عناب در خراسان جنوبی افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی می تواند از طریق شبکه بانکی کشور منابع لازم را در اختیار صاحبان طرح ها قرار دهد.
وی ارایه کمک های مشاوره ای و توانمندسازی کارآفرینان برای تهیه و تدارک طرح ها را از دیگر رسالت های وزارت اقتصاد ذکر کرد و گفت: آمادگی داریم با همکاری منطقه ویژه اقتصادی و دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی دوره های لازم را برای چگونگی تهیه و تدارک طرح ها برای ارایه به سرمایه گذاران برگزار کنیم.
وی برای بازاریابی طرح های تهیه شده نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: اگر مطالعات طرح ها انجام شده باشد در زمینه بازاریابی در بازارهای داخلی و بین المللی و معرفی طرح ها برای کمک مالی همکاری خواهیم کرد.
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بیمه کردن طرح ها و ایده های نو را از دیگر کمک ها اعلام و اضافه کرد: یکی از کارهایی که غفلت می کنیم در کنار تامین مناسب مالی و بازاریابی، بیمه کردن طرح هاست.
وی گفت: با بیمه کردن طرح ها و ایده ها می توان از بسیاری خطرها که در آینده ممکن است طرح را تهدید کند جلوگیری و ریسک های اولیه را مدیریت کرد.
جمالی تصریح کرد: از آنجا که طرح های استارت آپ معمولا در مراحل اولیه بیشترین ریسک ها را دارند لذا باید از ظرفیت نهاد بیمه استفاده شود.
وی یادآور شد: در سازمان سرمایه گذاری کشور این آمادگی را داریم که با همکاری استانداری و اداره اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی بتوانیم همه امکانات را برای معرفی سرمایه گذار برای اجرای طرح ها و تامین منابع مالی فراهم کنیم تا شاهد شکوفایی نوع کسب و کارها در استان باشیم.
وی با تاکید بر توجه به جنبه تامین منابع مالی مناسب برای رشد استارت آپ گفت: برای تامین مالی مناسب برای این استارت آپ ها باید ابتدا ایده ها را به درستی معرفی کرد.
سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: برای استارت آپ ها ویژگی های مختلفی مطرح شده است اما یکی از ویژگی های اساسی آن پایداری است تا بتواند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور و خانوار ایفا کند.
وی نخستین و مهمترین محور پایداری استارت آپ ها را تامین منابع مالی دانست و گفت: یکی از مواردی که ممکن است در مراحل اولیه سبب عدم موفقیت این مجموعه ها شود توجه نکردن به مقوله تامین مالی است.
جمالی بیان کرد: آنچه برای رشد استارت آپ مهم است در مرحله نخست توجه به انتخاب شیوه مناسب تعیین منابع مالی همزمان با رشد استارت آپ است.
وی ادامه داد: برای انتخاب درست شیوه تعیین منابع مالی بایستی ابتدا استارت آپ به درستی معرفی شود اما معمولا برای استارت آپ تا بهره برداری این مهم مورد توجه قرار نمی گیرد.
وی گفت: براساس آمارهای متوسط جهانی 50 درصد استارت آپ ها در سال اول به دلیل انتخاب نکردن روش تعیین مالی موثر و مراقبت از آنها از بین می رود.
جمالی افزود: اگر به این مهم توجه نشود براساس این گزارش در سال پنجم تنها 10 درصد استارت آپ ها می توانند به بقای خود ادامه دهند.
نخستین رویداد استارت آپی عناب به منظور معرفی کسب و کارهای نوین در حوزه این محصول استراتژیک با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز (پنجشنبه) در بیرجند برگزار شد.
خراسان جنوبی به تولید زرشک، عناب و زعفران در سطح ملی و جهانی شهرت دارد و 96 درصد عناب کشور در این استان تولید می شود.
112 طرح یا ایده نو به دبیرخانه نخستین رویداد استارت آپی عناب ارسال و پس از داوری 94 ایده در نهایت 12 ایده یا طرح برگزیده شد که در مراسم اختتامیه ارایه شدند.
همچنین با تجلیل از صاحبان 12 ایده با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی چهار ایده (محصول) برتر نخستین رویداد استارت آپی عناب معرفی شدند.
64 درصد طرح ها در این رویداد مربوط به بانوان بوده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.