به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی عناب در جمع خبرنگاران افزود: در مرز ماهیرود سه واحد اقتصادی شامل پایانه مسافری، بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده و صادرات قابل توجهی نیز انجام می شود.
وی اظهار داشت: در زمینه صادرات بعضا با مشکلاتی نیز مواجه بودیم از جمله اینکه صادرات برخی محصولات از جانب کشور افغانستان متوقف شد که به تجار ضربه وارد می کند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با ارتباطاتی که با طرف مقابل کشور افغانستان برقرار کردیم هم کنترل های امنیتی و هم نیروهای لازم توسط دستگاه های نظارتی در مرز و گمرک افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه میزان صادرات از مرز ماهیرود قابل افزایش است یادآور شد: با توجه به وجود 331 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، در چهار شهرستان مرزی استان از گذشته بازارچه های مرزی راه اندازی شده است.
معتمدیان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سنوات گذشته در حوزه توسعه تجارت با افغانستان انجام شده است گفت: مرز ماهیرود یکی از مرزهای بسیار فعال شرق کشور است.
وی افزود: با توجه به آمار سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات از این مرز انجام شده و در مقابل آمار واردات از این مرز کم بوده است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای بازگشایی مرزهای استان رایزنی هایی با کشور افغانستان و وزارتخانه های مربوط انجام شده همچنین در سفری که به این کشور داشتیم زمینه هایی را بررسی کردیم که امید است مرزهای استان را مجدد فعال کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین در زمینه ارتباط با کشور افغانستان، برای بازگشایی مجدد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان که مدتی است تعطیل شده رایزنی های لازم انجام شد و امروز شاهد راه اندازی مجدد این دفتر در استان بودیم.
معتمدیان گفت: فردی که به عنوان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی انتخاب شد شخصی با سابقه و با تجربه است که از سال های گذشته در کشورهای مختلف ماموریت داشته و شناخت خوبی نسبت به افغانستان دارند.
وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه هایی که در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان خواهیم داشت شاهد افزایش روابط دوجانبه با کشور افغانستان به ویژه دو استان هرات و فراه باشیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.