به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری پنجشنبه شب در یادواره شهدای روستای سیوجان و گرامیداشت ابوالشهیدین آیت الله سید مهدی عبادی افزود: امروز پرچم عزت اسلام در دستان پر قدرت مقام معظم رهبری است.
وی گفت: در دوره غیبت امام زمان (عج) هستیم و هر کسی دل در گرو قرآن و اهل بیت دارد بداند امروز اگر اقتدار اسلام و شیعه را می خواهیم باید زیر پرچم مقام ولایت باشیم.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همه اشخاص را با خط کش ولایت باید بسنجیم اظهار داشت: هر رای، انتخاب یا گرایش سیاسی که داریم ولایت برای ما خط کش اصلی باشد و هر شخصی را می خواهیم انتخاب کنیم ببینیم چقدر افکار و آرمان هایش به ولایت نزدیک است.
وی اضافه کرد: به هر مقدار که او به ولایت نزدیک است به وی نزدیک و به هر مقدار که از ولایت دور است از او دور شویم.
حجت الاسلام مختاری گفت: بعد از 40 سال که این ملت هیبت آمریکا را شکسته است عده ای هنوز می ترسند و به دنبال التماس کردن هستند که اینها به درد یک ملت انقلابی نمی خورند؛ اینها انرژی ملت را برای رابطه قرار دادن با دشمنان خونی این ملت صرف می کنند که آنها هرگز خوبی و عزت ما را نمی خواهند.
وی افزود: دنبال افرادی باشیم که اسلام، انقلاب، ملت، ظرفیت و توانایی های داخل را باور دارند و باور دارند ما می توانیم نه کسانی که پیوسته به دنبال التماس و دلالی پیش این و آن هستند.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: اینها به درد ملتی که می خواهد به سمت آماده سازی زمینه های ظهور امام زمان (عج) در حرکت است نمی خورند؛ اینها تلاش دارند ما را زیر چتر آمریکا و اروپا ببرند لذا آرمان های شهدا را فراموش نکنید.
وی گفت: در حال حاضر هر آنچه داریم از معارف دین و دیانت به برکت خون انبیا، اوصیا، علما و شهداست و هرگز نباید از معارف دین که با ایثارگری به دست آمده، غافل شویم.
وی با بیان اینکه مباحث سیاسی و غیره ابتدا باید بر پایه معارف دینی استوار شود عنوان کرد: معارف دینی به عنوان مغز دین ما بایستی برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: به برکت قرآن، اهل بیت و ارشادهای علمای ربانی در طول تاریخ فهمیده ایم انسان موجودی مرکب از جسم و جان بوده و تمام عظمت انسان به روح ملکوتی وی است.
وی ادامه داد: برخلاف آنچه تفکرات مادی، اومانیستی، لیبرالیستی و سایر القا کرده و همه چیز را در جسم، لذت های آن و مسایل مالی خلاصه می کنند اما قرآن می آموزد هویت اصلی، عظمت، شرافت، کرامت و انسانیت به جان ماست.
وی با بیان اینکه نباید از تفکر ناب اسلامی غافل شویم یادآور شد: مبادا مسایل مادی و جسمانی و زرق و برق دنیا ما را از روح، نیازهای روحی، ایمان، تقوا، اخلاص و عدالت غافل کند.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نگذاریم زرق و برق دنیا ما را غافل کند گفت: خیال نکنیم هر کسی پولدارتر خوشبخت تر است زیرا در تفکر اسلام و دین هر که بیشتر بندگی خدا کرده خوشبخت تر است.
وی تصریح کرد: شهدا و علما بالاترین خدمت را به جامعه بشریت کرده اند لذا حق عالم و شهید با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: تمام انسان ها در طول تاریخ به جسم ما خدمت کرده اند اما انبیا، اولیا، اهل بیت و شهدا به جان ما خدمت کرده اند که قابل مقایسه نیست.
وی گفت: در دنیای امروز که فسق و فجور و جرم بیداد می کند چیزی که مورد غفلت واقع می شود آخرت است.
حجت الاسلام مختاری افزود: دو دهه 40 و 50 سخت ترین روزها بود که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی بود اگر زحمات علما و خون شهدا نبود امروز این کشور محور مقاومت در برابر استکبار و مظهر دین و دیانت در دنیا نمی بود.
وی با بیان اینکه امروز سر سفره شهدا و علما نشسته ایم گفت: مبادا فداکاری های آنان را فراموش کنیم، تحریم ها و فشارها سبب شود فراموش کنیم کجا بودیم و اکنون کجا هستیم.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه برکات انقلاب و خون شهدا شگفت انگیز و معجزه آساست تاکید کرد: اگر آرمان ها و اهداف شهدا را فراموش نکنیم 40 سال گذشته افتخارآمیز و برای آیندگان امیدوار کننده خواهد بود.
وی گفت: اکنون وظیفه داریم برای حفظ آرمان های انبیا، اولیا و شهدا و ادامه این حرکت با اتحاد، انسجام، امید، شادابی، نشاط و شجاعت در این مسیر حرکت کنیم.
حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: همچنین وظیفه داریم بصیرت داشته و نقشه های دشمن را رصد کنیم، جایگاه و شرایط خود را در دنیا دانسته و بدانیم دشمن از دست ما به ستوه آمده و خیال نکنیم ضعیف هستیم.
وی بیان کرد: بالاترین قدرت ما و ضعف دشمن این است که 40 سال است تلاش می کند و پیوسته عربده می کشد که شما را از بین می برم اما ما سرافرازتر و مقاوم تر شده ایم.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر در دهه 50 و سال 57 آمریکای مستکبر را از ایران بیرون کردیم اکنون بعد از 40 سال توانسته ایم او را در منطقه شکست دهیم و دشمن امروز اگر از دست ما عصبانی است چون مقتدر هستیم و در بخش های مختلف پیشرفت کرده ایم.
وی تاکید کرد: مبادا فضاهای مجازی مسمومی که انسان های بی دین و ضد انقلاب با دروغ، فریب و تذویر تلاش دارند حقیقت را وارونه نشان دهند ما را فریب دهد، چون انقلاب را با چشم خود دیده ایم.
وی گفت: جوانان امروز انقلاب را ندیده اند و خیال می کنند آن زمان از نظر اقتصادی گل و بلبل بوده در حالی که حدود 70 درصد مردم که در روستاها زندگی می کردند از حداقل امکانات بی بهره بودند و از آب، برق، تلفن و گاز خبری نبود.
حجت الاسلام مختاری افزود: براساس آماری که خودشان منتشر کرده اند 46 درصد مردم زیر خط فقر بودند یعنی حداقل کالری لازم را نمی توانستد مصرف کنند لذا اینها را فراموش نکنیم انقلاب دین و دنیا از هر نظر ما را به پیش برد در عین حال که در 40 سال پیوسته با دشمن درگیر بودیم.
وی تاکید کرد: بایستی سیاست بازی، جناج بازی، گروه گرایی و قبیله گرایی های سیاسی را رها کرده و به دنبال میز خود، قدرت، جایگاه و مقام نباشیم بلکه رعایت حقوق مردم و عدالت مهم است.
روستای سیوجان در 23 کیلومتری غرب مرکز استان و در مسیر جاده بیرجند - خوسف قرار دارد که هفت شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.