به گزارش ایرنا مصطفی جعفرزاده روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود: باید حساسیت دستگاه های اجرایی در این زمینه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه بیشتر افراد غیربومی نسبت به تصادفات ساختگی اقدام می کنند گفت: سال گذشته یک مورد کلاهبرداری در این زمینه کشف شد که رقم زیادی را از این طریق کلاهبرداری کرده بود.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار داشت: در 10 ماه امسال 2 هزار و 826 مورد پرونده نزاع به پزشکی قانونی استان ارجاع و گواهی صادر شد.
وی با بیان اینکه از نظر عدد پرونده نزاع خراسان جنوبی استان سی ام کشور است عنوان کرد: در مجموع آمار استان در حوزه نزاع بر حسب جمعیت در سال های گذشته در رتبه های پایین بوده است.
جعفرزاده یادآور شد: میزان افزایش مراجعین نزاع در مجموعه پزشکی قانونی کشور 6.6 درصد اما در خراسان جنوبی 8.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است که نشان از افزایش این پرونده هاست.
وی گفت: همچنین خراسان جنوبی از نظر مصدومان تصادفات جاده ای رتبه 14 و تصادفات فوتی رتبه پنجم کشور را داراست که در این زمینه باید مسئولان چاره اندیشی کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با تقویت برنامه های پیشگیری توسط دستگاه های مختلف آمار مصدومان و فوتی های تصادفات جاده ای در استان کاهش یابد.
وی افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان در تعطیلات نوروز از ساعت 9 تا 14 پذیرای مردم خواهد بود.
جعفرزاده بیان کرد: سال گذشته در خصوص چهارشنبه سوری فوتی نداشتیم و برای مصدوم هم گزارش خاصی به ما ارایه نشد.
وی به صدور گواهی فوت و جواز دفن توسط جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: مرگ افراد به 2 صورت طبیعی یا غیر طبیعی روی می دهد که پزشکان می توانند برای مرگ های طبیعی مجوز صادر کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: فقدان اطلاع مناسب پزشکان در رابطه با قوانین مربوط به صدور جواز دفن می تواند منجر به صدور جواز دفن خلاف واقع شود که از نظر قانونی قابل پیگرد است.
وی بیان کرد: برخی گواهی های فوت و جواز دفن ها در کشور صادر می شود که بعد مشخص شده جزو مرگ های غیر طبیعی بوده است لذا باید پزشکان نهایت دقت را داشته باشند.
جعفرزاده اظهار داشت: برعکس برخی پزشکان در خصوص مرگ های طبیعی بدون مشکل جرات صدور مجوز را نداشته و پرونده را به مراجع قضایی ارجاع می دهند که انرژی زیادی از ما گرفته است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.