به گزارش ایرنا سرهنگ علی شهابی روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود: آزادی زندانیان، منجر به افزایش سرقت شده به گونه ای که فقط در شهرستان خوسف 9 فقره سرقت توسط این افراد گزارش شده است.
وی وضعیت اقتصادی را یکی از دلایل افزایش سرقت دانست و گفت: سرقت از اماکن در حال ساخت استان امسال افزایش بی سابقه ای یافته و یکی از دلایل رعایت نکردن نکات ایمنی توسط مالکان است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند امنیت به راحتی به دست نمی آید و مردم نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند لذا راه اندازی مجمع خیرین امنیت ساز در استان توصیه می شود.
وی افزود: میزان جرایم خشن از جمله نزاع دسته جمعی، قتل، مرگ مشکوک، تجمع، آدم ربایی، چاقوکشی و نزاع فردی اغلب در استان از پنج تا 20 درصد کاهش وقوع داشته است.
سرهنگ شهابی با بیان اینکه 80 درصد تجمع های مردمی به دلیل شرایط اقتصادی است گفت: برخی واحدهای تولیدی ماه ها حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی این عوامل سبب تجمعات می شود.
وی تصریح کرد: ناجا در زمینه پیشگیری از خشونت اقداماتی از جمله ارایه بروشور، اطلاع رسانی هشدارها از طریق صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه ها، اعزام کارشناسان به مدارس و مساجد، درج پیام های پیشگیری و برگزاری دوره های تعالی برای کارکنان در خصوص نحوه برخورد با مردم را انجام داده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان خراسان جنوبی افزود: در زمینه خشونت پیشنهاد می کنیم قضات برای سخنرانی و اطلاع رسانی در مساجد، مدارس و محلات حضور بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: در زمینه جلوگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال نیز ایستگاه های بازرسی و پاسگاه ها آماده و در صنوف به ویژه لاستیک فروشان تذکرات لازم داده شده است.
شهابی گفت: همچنین برای تجهیز و به روز رسانی کپسول های آتش نشانی، جایگاه های سوخت و حضور نگهبان در بانک ها و مکان هایی که احتمال تعرض وجود دارد، اقدامات لازم انجام شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.