به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اسماعیل نجار صبح امروز (سه شنبه) در کارگاه عملیاتی - آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی استان خراسان جنوبی افزود: اساس کار در حوزه مدیریت بحران پیشگیری است چرا که با این کار علاوه بر اینکه موضوع مقابله نیز تسهیل خواهد شد از بسیاری از هزینه های مرتبط نیز خواهد کاست.
وی به تصویب قانون جدید مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این قانون که بعد از مدت مدیدی پیگیری به تصویب رسید ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با این حوزه است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه در این قانون وظایف و مسئولیت های هر یک از بخش ها به تفکیک مشخص شده است، افزود: علاوه بر این، روشن شدن فرایند مباحث مالی و اعتبارات موجود در حوزه مدیریت بحران از دیگر مواردی است که در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.
وی هماهنگی های بین بخشی را یکی از ملاک های مهم در رسیدگی به مباحث مرتبط در حوره بحران دانست و تصریح کرد: در مواقع بحران باید از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، سازمان ها و حتی نیروهای مسلح استفاده کرد که این موارد به همراه وظایف هریک از این بخش ها در قانون جدید مورد توجه قرار گرفته است.
نجار با بیان اینکه موضوع مدیریت بحران یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد گفت: در مواقع بحران علاوه بر تحت تاثیر قرار گرفتن مباحث عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و... موضوع امنیت نیز که یکی از موضوعات اساسی و زیرساختی است تحت الشعاع قرار می گیرد از این رو بحران و مدیریت بحران باید به عنوان یک اصل اساسی در برنامه ریزی ها مورد تاکید قرار داشته باشد.
وی لزوم حفظ آمادگی نیروهای مرتبط با حوزه مدیریت بحران را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: علاوه بر آمادگی های جسمی و روحی و روانی، فعالان این بخش باید با مطالعه قوانین و مقررات، نسبت به این موارد نیز احاطه کامل داشته باشند و بتوانند از ظرفیت های قانونی به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
به گزارش ایرنا این کارگاه آموزشی بدون دعوت از رسانه ها و خبرنگاران برگزار شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.