به گزارش ایرنا امیررضا خادم دوشنبه شب در گردهمایی مسئولان و رئیسان اداره های ورزش و جوانان شهرستان ها و مسئولان هیات های ورزشی و دبیران سازمان های مردم نهاد ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی افزود: کشور در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و سال آینده دشوار است.
وی گفت: مسئولان باید تهمت، توهین و غیره را قبول کنند و گرنه مسئولیت قبول نکنند چون اگر ما مسئولان هم متوقع بوده و توقع هم ایجاد کنیم شرایط بدتر می شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: واقعیت این است که باید برای آیندگان شرایطی را فراهم کنیم که آنها در شرایط حساس کنونی نباشند و تقاضا دارم که سطح توقع جامعه ورزشی و جوان را توجیه کنیم هرچند یک قهرمان انتظار دارد بعد از قهرمانی به او توجه شود.
وی گفت: در جامعه ما موضوع پول و اعتبار مهم شده و حق هم دارند؛ چون به ناگاه می بینند که سه هزار میلیارد تومان نیست و از این طرف می گوییم پول نیست و از آن طرف این مبلغ گم می شود یعنی پول بوده اما درست توزیع نشده است.
خادم ادامه داد: در جلساتی که با مدیران کل استان ها داشتم، احساس کردم که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی فردی کاربلد است و امیدوارم شرایط داخل استان به شکلی باشد که وی بتواند برای بهبود اوضاع ورزش تلاش کند.
وی گفت: اینکه آقای سرپرست پذیرفت از تهران به این استان بیاید برای ما موجب خوشحالی شد و متاسفم الان که اینجا با جان و دل کار می کند، مسائل و حرف و حدیث هایی برایش ایجاد کرده اند که این مسائل را به وزیر ورزش و جوانان منتقل کردیم و ایشان به طور قطعی اعلام کردند آقای سرپرست با قدرت به کارش در خراسان جنوبی ادامه دهد.
معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در 2 سال اخیر در شورای معاونان نخستین بحثی که مطرح می شود، حوزه جوانان است و به علت حساسیتی که در شورای معاونان نسبت به این موضوع است هر هفته مدیران کل باید گزارش تسهیلات بانکی در حوزه جوانان و موضوعاتی که مرتبط با بحث تشکل هاست را توضیح دهند.
وی گفت: در این 9 ماه که آقای سرپرست مدیریت ورزش و جوانان خراسان جنوبی را عهده دار است 6 اعتبارنامه دیگر برای سازمان های مردم نهاد گرفته شده و سه اعتبارنامه دیگر هم به زودی می گیرند که این یعنی هر ماه یک سمن به سمن های استان افزوده شده است.
خادم افزود: به عنوان کسی که پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد بحث ساختار سازمان ملی جوانان بود، می گویم هیچ تفاوتی بین سازمان ملی جوانان مستقل با وضعیتی که امروز در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، نیست اما به دلیل اینکه مجزا شدن این 2 بخش مطالبه عمومی است ما به دنبال آن هستیم.
وی اظهار داشت: سمن ها باید مورد توجه قرار گیرد اما حمایت دولت حمایت مالی نیست چون اگر دولت به آنها هم مستقیم پول دهد، بخشی از دولت شده و دیگر خصوصی نیستند پس باید دستگاه ها شرایط کار برای سازمان های مردم نهاد را فراهم کنند.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بحث استخدام در همه کشور وجود دارد اما کوچک سازی دولت و ندادن مجوز استخدام در دست وزارت ورزش نیست چون اگر این کار امکانپذیر بود نمایندگان مجلس تعداد زیادی مجوز استخدامی می گرفتند که فکر نمی کنم در این چهار سال نماینده ای حتی یک مجوز استخدامی گرفته باشد.
وی گفت: غیر از شخص رئیس جمهوری هیچ کس نمی تواند دستور استخدام را بدهد مگر در شرایط خاص و تقاضای ما از هیات های ورزشی این است که سرمایه گذاری آنها ابتدا روی مربی و نه ورزشکار باشد.
وی افزود: وقتی مربی رشد پیدا کند او چند نفر را می سازد و زمینه ایجاد قهرمانان خوب فراهم می شود.
خادم بیان کرد: بحث سیاسی بودن و سیاسی شدن و مطالبی که گاهی می شنوم موجب تاسف است، بنده پنج سال در وزارت ورزش و جوانان فعالیت دارم و چهار سال هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودم و مگر اتفاق خاصی بوده که با راننده جایی رفته باشم چون با مردم بودن برایم راحت تر است.
وی گفت: زمانی که به وزارت ورزش آمدم بودجه ورزش کشور هزار میلیارد تومان بود و امروز این بودجه به 2 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است و طرح ها و موضوع های دیگری مثل مالیات بخش خصوصی را پیگیری کردیم که لحاظ شود چون حذف شده بود و کسی که برای ورزش هزینه می کند هزینه قابل قبول مالیاتی اش حساب شود و این ارزش افزوده اتفاق بزرگی برای ورزش کشور بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: چهار هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور داریم و اینها میراثی است که از گذشته باقی مانده و توزیع عادلانه در خصوص اماکن ورزشی و نیاز مناطق مختلف اتفاق نیفتاده است.
وی گفت: این کار موجب شده در بعضی جاها مازاد اماکن ایجاد شود ولی در عین حال میلیاردها تومان برای یک پروژه هزینه شده و نیمه تمام مانده اما پول بیت المال است و باید تمام شود اما بعضی جاها حتی یک سالن کوچک هم ندارند.
خادم بیان کرد: سیاست وزارت ورزش و جوانان این بوده که خیلی از ورزشگاه های پنج هزار و 15 هزار نفره که واقعا یک شهر نیازمند آن نیست، تعداد صندلی هایش را کم کند و این تفاهم نامه توسط وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان حوزه های مختلف انجام دهیم و هزینه ها به حداقل برسد که موجب شده بسیاری از پروژه ها قابل اتمام و واگذاری به مردم برای بهره برداری شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.