به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست کارگروه استانی ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای پروژه‌های بزرگ با اعتبار 100 میلیارد تومان وارد کار می‌شود و چون در خراسان‌جنوبی پروژه به این بزرگی تاکنون نبوده این استان از حمایت‌های این قرارگاه بی نصیب مانده است که در این راستا نیز تلاش می‌شود نمایندگی قرارگاه خاتم الانبیا در خراسان جنوبی راه اندازی شود.
وی اظهار داشت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور 228 هزار و 378 پروژه عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار 2 هزارو 935 میلیارد تومان قرارداد بسته است که از این پروژه ها تا کنون 158 هزار پروژه تکمیل شده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: بیشتر فعالیت ما در روستاهای دور دست و محروم است تا مردم در آن مناطق ماندگار شوند تا هم امنیت کشور تضمین شده و هم در آن منطقه شاغل شوند که اگر این کارها توسط بسیج سازندگی انجام نمی شد بسیاری از روستاها خالی از سکنه می شد.
قاسمی ادامه داد: امروز به واسطه امکانات و تاسیسات ایجاد شده در روستاها شاهد مهاجرت معکوس از روستا به شهر هستیم و مردم به ماندن در روستا امیدوار شدند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: از سال 1386 ستاد پشتیبانی برنامه های بسیج سازندگی تشکیل شد و امروز این هماهنگی ها و واگذاری پروژه ها به بسیج سازندگی استان موجب شده اقدامات موثرتری انجام شود.
قاسمی گفت: گروه های جهادی جوانان دانشجویی هستند که کارآموزی می کنند و از تهران به دورترین روستاهای استان می آیند و این اقدامی خالصانه و بزرگ است.
وی افزود: انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنه ها است و هدفش رسیدگی به محرومان و حمایت از کوخ نشینان است و همه ما تکلیف داریم تا بحث محرومیت زدایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.