به گزارش ایرنا مهدی هنری روز دوشنبه در نشست کارگروه استانی ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: مجموع اعتبارات مصوب برای اجرای این طرح ها 20 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل اقدامات خودکفایی و ماندگاری برای حفظ جمعیت در روستاها و ایجاد کارگاه های کمک اشتغال روستایی و پروژه عام المنفعه و زودبازده است.
وی اظهار داشت: در خصوص طرح های دولتی در سال جاری 11 پروژه با سازمان جهاد کشاروزی خراسان جنوبی با اعتبار 670 میلیون تومان قرارداد مستقیم امضا شد و 18 پروژه ها را به شکل موافقت نامه مستقیم با دستگاه اجرایی مبادله کردیم که هفت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار مصوب داشت که از این میزان پنج میلیارد و 500 تومان آن تخصیص یافته است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 1397 قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 50 طرح با اعتبار 2 میلیارد تومان را اجرایی کرد و یک میلیارد تومان آن توسط قرارگاه محرومیت زدایی تامین و بقیه اعتبار آن سهم استان بوده که آن هم محقق شد.
هنری گفت: اخیرا قراردادی به ارزش سه میلیارد تومان به شکل مشارکتی منعقد شده که پروژه های آن اسفند ماه شروع شد و قبل از سال جدید نخستین اعتبار آن واریز می شود.
وی افزود: 9 پروژه عمرانی هم در سال جاری با بانک انصار انعقاد تفاهم شد که 450 میلیون تومان سهم بانک انصار در این پروژه ها است و تا کنون 420 میلیون تومان آن محقق شد و به دنبال استفاده از ظرفیت دیگر بانک ها هم هستیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث طرح کرامت هم که مربوط به حاشیه شهر و مناطق آسیب پذیر است 26 پروژه به مبلغ چهار میلیارد تومان تعریف شد که آن هم مشارکتی است که 2 میلیارد تومان آن سهم سپاه و بقیه سهم استان است.
وی گفت: یکی از وظایف قانونی سازمان بسیج سازندگی کمک به دولت در اجرای پروژه های عمرانی است و در این خصوص بسیج سازندگی استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شکل مستقیم مبادله موافقت نامه کرده و با دیگر دستگاه های اجرایی قرارداد مستقیم داریم و با نهادها و دستگاه های مختلف هم به شکل مشارکتی تفاهم نامه امضا و بخشی از اعتبارات را از آن طریق تامین کردیم.
وی بیان کرد: در سرفصل اشتغال از سال 96، هفت هزار نفر را آموزش فنی و حرفه ای دادیم و 522 کارگاه در این خصوص انجام شد و در بحث تخصصی کردن گروه های جهادی دوره های آموزشی برای کارآفرینی برگزار شد که 200 نفر شرکت کردند و 70 نفر نیز قبول شدند.
هنری یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 هزار و 516 نفر را در قالب هزارو 74 گروه جهادی به نقاط مختلف استان اعزام کردیم و 81 هزار نفر روز فعالیت در عرصه های خدمت رسانی انجام شد.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی گروه های جهادی و گروه های امداد و نجات و ... از برنامه های سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در سال آینده است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.