به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان درمیان افزود: در راستای فروش صنایع دستی شهرستان در تعطیلات نوروزی 15 غرفه فروش صنایع دستی در ورودی شهرها و در محل جاذبه های گردشگری شهرستان برپا می شود.
وی گفت: صنعتگران درمیان صنایع دستی متنوع تولید می کنند که باید زمینه فروش این تولیدات در غرفه فروش صنایع دستی فراهم شود.
فرماندار درمیان بیان کرد: امسال تسهیلات خوبی به صنعتگران شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده که شاهد اشتغال خوبی در زمینه صنایع دستی خواهیم بود.
وی شناسایی بیش از 250 اثر تاریخی در شهرستان درمیان را از ظرفیت های گردشگری درمیان ذکر کرد و گفت: قلعه فورگ از نظر معماری در استان بی نظیر است که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این قلعه با ارزش دیدن می کنند.
بشیری زاده افزود: استفاده مطلوب و بهینه از عید نوروز برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان، عرضه و فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی و معرفی آثار تاریخی شهرستان باید در دستور کار اعضای ستاد خدمات سفر قرار گیرد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان هم گفت: تاکنون 250 اثر تاریخی در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 90 اثر تاریخی ثبت ملی شده است.
امیر اسماعیل شهسواری افزود: از ابتدای امسال در راستای ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی 240 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به بیش از 30 صنعتگر شهرستان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: نوروز سال گذشته چهار هزار نفر در شهرستان درمیان اقامت کردند و بیش از 6 هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید کردند که بازدید گردشگران نسبت به مدت مشابه سال 95 بیش از 2.5 برابر افزایش داشت.
شهسواری عنوان کرد: نوروز امسال 10 نفر از دانش آموزان شهرستان به عنوان همیار گردشگری با اداره میراث فرهنگی همکاری دارند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.