به گزارش ایرنا محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی افزود: 25 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر همزمان با نوروز در 11 شهرستان استان مستقر می شوند.
وی از برپایی 16 ایستگاه سلامت نوروزی در ورودی شهرهای استان خبر داد و گفت: در این ایستگاه ‌ها خدماتی مانند اندازه گیری قد و وزن، فشار خون و قند خون به صورت رایگان انجام می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین 105 عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این پایگاه ها مستقر می شوند و خدمات لازم را به مسافران ارائه خواهند داد.
وی گفت: استقرار 18 ایستگاه دوستدار کودک از دیگر برنامه های ستاد خدمات سفر در استان است که کودکان در این فضا ها از امکانات ایستگاه نقاشی، بازی و سرگرمی بهره مند خواهند شد.
شهریاری یادآور شد: با هماهنگی دستگاه های مربوط در حوزه جمعیت هلال احمر 150 امدادگر در 23 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات امداد و نجات مستقر می شوند.
وی به استقرار 70 خودرو امدادی و 42 دستگاه آمبولانس در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: همچنین بالگرد امدادی به منظور ارایه خدمات هوایی به آسیب دیدگان حوادث احتمالی در استان آماده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم گفت: امسال تورهای خارجی افزایش قیمت فوق العاده ای پیدا کرده است لذا پیش بینی می شود سفرهای جاده ای داخلی افزایش یابد.
جعفر شهامت افزود: طرح نوروزی حمل و نقل جاده ای از 22 اسفندماه جاری در استان آغاز می شود و تا 17 فروردین 98 ادامه خواهد داشت.
وی از فعال بودن 26 مجتمع خدمات رفاهی بین‌ راهی در نوروز 98 خبر داد و گفت: باید از ظرفیت تمام کمیته‌ های ستاد اجرایی خدمات سفر برای روزهای پایانی سال و اوج سفرهای نوروزی استفاده شود.
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند نیز گفت: در ایام نوروز 14 بیمارستان در 11 شهرستان استان برای ارائه خدمات درمانی و اورژانسی فعال است.
سید مرتضی وجدان افزود: همچنین در تعطیلات نوروز 98 خدمات اورژانسی دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند فعال خواهد بود.
وی با بیان اینکه اقلام دارویی ضروری برای ایام نوروز فراهم شده است، اظهار داشت: علاوه بر خریدهای معمول سه میلیارد تومان اعتبار برای تامین دارو در اختیار واحدهای درمانی و بیمارستان ها قرار گرفته است.
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: تیم های بازرسی بهداشت محیط و غذا و دارو از 25 اسفند تا نیمه فروردین ماه به منظور نظارت بر عملکرد بهتر واحدهای تولید کننده مواد غذایی و سایر اصناف مراکز زیر پوشش دانشگاه را بازرسی و نظارت می کنند.
وی گفت: در این مدت 2 پایگاه اورژانس هوایی در شهر طبس و بیرجند و بیش از 120 دستگاه آمبولانس در این استان فعال خواهد بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.