به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی آمده است:
بسم‌‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثَلمة لایسدّها شیء
با تأسف و اندوه فراوان، خبر رحلت فقیه مجاهد و اسوه‌ی اخلاق مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد مومن رضوان‌الله علیه را دریافت کردم. این عالم عالیقدر از جمله‌ی شخصیت‌های وارسته ای بود که در سراسر عمر بابرکت، گام های زیادی در ترویج و نشر اسلام ناب محمدی و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام برداشته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: جایگاه رفیع ایشان در حوزه علمیه و همچنین مجلس خبرگان رهبری از آغاز تشکیل این مجلس تاکنون و شورای نگهبان نشانه‌ی حرمت و مقام علمی و عملی او در چشم علمای بزرگ و اساتید انقلابی و روحانیون کشور است.
وی افزود: اینجانب فقدان این عالم پرهیزگار را به ساحت قدس ولی الله الاعظم عجل‌الله فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن فقیه عالی قدر، فرزندان مکرشان و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت گفته و غفران و رحمت الهی را برای آن فقید سعید مسالت دارم.
آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، پنجشنبه شب هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
وی سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا درآمد. این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
پیکر آیت ‌الله مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری امروز (شنبه) با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانیون و همچنین شخصیت های کشوری و لشکری تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.