به گزارش ایرنا مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این کانون ها به خبرنگاران گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بهمن ماه 1395 در استان تاسیس شد و اقدامات متعددی توسط این دفتر در زمینه کمک به محرومان، اعزام زائر اولی ها به مشهد، درمان بیماران نیازمند و صعب العلاج، اقدامات عمرانی، توزیع بسته غذایی و لوازم التحریر، خدمات درمانی و بهداشتی به مردم استان به ویژه محرومان ارائه شده است.
حجت الاسلام مجید نصیرایی با بیان اینکه تاکنون 15 هزار و 272 نفر زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شده اند، افزود: 37 گروه جهادی با همکاری بسیج سازندگی به نقاط مختلف استان به ویژه نقاط محروم و مرزی اعزام شده اند که توسط این گروه ها علاوه بر اقدامات فرهنگی یک هزار و 620 متر مربع کار عمرانی انجام شده است.
وی بیان کرد: از بهمن ماه 1395 تاکنون 37 هزارو 600 نفر در ماه‌های مبارک رمضان در استان اطعام شدند و 6 هزار و 577 بسته غذایی با حداقل ارزش 180 میلیون تومان بین محرومان توزیع شده است.
نصیرایی ادامه داد: در این مدت از 232 نفر از ایتام، 341 بیمار صعب العلاج و 34 نفر از جانبازان استان عیادت و دلجویی شده و هزینه بستری و دارویی چهار هزار و 40 مورد از نیازمندان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، مطالبات مردم در قالب 880 نامه در سفرهای تولیت آستان قدس رضوی به استان پیگیری شده و با همکاری کمیته امداد خراسان جنوبی 9 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان در سال تحصیلی جاری توزیع شده است.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات مشاوره ای و اشتغال به 219 نفر نیز ارائه شده است، گفت: همچنین 21 تن گوشت ارسالی از آستان قدس رضوی بین نیازمندان استان توزیع شده است.
نصیرایی ادامه داد: تاکنون ثبت نام 6 هزار و 301 نفر در طرح خادم یاری رضوی نیز انجام شده است.
وی توزیع 400 سری جهیزیه با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و کمیته امداد، احداث 124 مورد سرویس بهداشتی، احداث 21 سقاخانه یا تصفیحه خانه آب، احداث هشت بندخاکی و سنگ و ملاتی، توزیع سه هزار و 750 سبد غذایی بین کودکان و زنان باردار دچار سوء تغذیه و توزیع تغذیه رایگان بین دانش آموزان محروم را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی ذکر کرد.
112 کانون خادمیاری امروز با هدف محرومیت زدایی و پاک کردن چهره شهر و روستاها از فقر در خراسان جنوبی آغاز بکار کرد که از این تعداد 25 کانون تخصصی و موضوعی هستند و مابقی کانون ها به صورت محله ای و رابطین شهرستانی فعالیت خواهند داشت.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.