به گزاش ایرنا مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های دانشجویی دانشگاه بیرجند افزود: تامین سلامت جسم و روح دانشجویان از مهمترین سیاست های دانشگاه است زیرا اگر این 2 محقق نشود تعلیم و تربیت با مشکل رو به رو خواهد شد.
وی ادامه داد: از چند سال گذشته تاکنون مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه های سراسر کشور فعالتر از گذشته شده اند به طوری که موارد ابتدایی سلامت جسم و روح در این مراکز با مدیریت مدیران دانشگاه ها صورت می گیرد اما موارد تخصصی به علوم پزشکی ارجاع داده می شود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پایش سلامت ورودی های جدید را از مهمترین وظایف این مراکز بیان کرد و افزود: هزینه پایش سلامت به ازای هر نفر پایش از سوی سازمان به دانشگاه ها پرداخت می شود تا برای تامین سلامت دانشجویان برنامه ای دقیق و مدون در طول ایام تحصیل در دسترس باشد.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش داشته است، گفت: جلوگیری از آسیب های اجتماعی در سطح نظام مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: آسیب هایی همچون اعتیاد و مصرف مواد مخدر در دانشگاه به مراتب پایین تر از سطح جامعه است اما همین مقدار کم هم باید مورد پایش و بررسی قرار گیرد.
صدیقی تصریح کرد: در طرح جلوگیری از آسیب های اجتماعی که در نشست های تراز اول نظام مطرح شد ایجاد فعالیت های پر نشاط در دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت تا جلوی مواردی همچون افسردگی احتمالی دانشجویان گرفته شود.
وی با بیان اینکه 15 هزار دانشجو در قالب کانون های همراه مشاوره در سطح دانشگاه ها فعال شدند، بیان کرد: اولین مرجع مشورت دانشجویان همکلاسی های آن ها هستند که با درگیر کردن خود دانشجویان نتایج خوبی کسب خواهد شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان از طرح ارزیابی جسمی دانشجویان در بدو تحصیل خبر داد و گفت: در این طرح دانشجویان از مشکلات اسکلتی و قامتی خود اطلاع کسب می کنند و مورد درمان قرار می گیرند.
وی تامین زیرساخت های ورزشی دانشگاه ها را از دیگر محورهای این طرح عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان برنامه ششم زیرساخت های تربیت بدنی دانشگاه های کشور را به وضعیت قابل قبولی برسانیم.
صدیقی با بیان اینکه نقش خیران آموزش عالی در سطح کشور قابل تقدیر است، ادامه داد: 27 خوابگاه دانشجویی توسط خیران در شهرستان ها کلید خورده که تاکنون ساخت 18 خوابگاه عملیاتی شده است.
به گزارش ایرنا با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز بهداشت و درمان فرهیختگان و رستوران مکمل دانشجویی دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
درمانگاه فرهیختگان با591 متر مربع مساحت و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، اختصاصی و خیرساز و رستوران مکمل دانشجویی با اعتبار 350 میلیون تومان و مساحت 250 متر مربع از محل اعتبارات بخش خصوصی و اعتبارات داخلی به بهره برداری رسید.
افتتاح پروژه های دانشجویی صنعتی بیرجند، نشست با دانشجویان دانشگاه های بیرجند و صنعتی، دیدار با استاندار با حضور روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان از دیگر برنامه های سفر امروز ( چهارشنبه) رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خراسان جنوبی است.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.