به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در نشست تخصصی بررسی مطالعات آمایش استان اظهار داشت: با توجه به گستردگی و نگاه همه جانبه این مطالعات، امید است برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت استان با رویکرد آمایشی تدوین و اجرایی شود.
وی ضمن تاکید بر ضرورت هم سویی علم و عمل در نیل به توسعه، تصریح کرد: نظر نخبگان و دانشگاهیان استان می بایست در حل مسائل عمده استان مورد توجه قرار گیرد و حلقه ارتباطی بین دانشگاه و حوزه اجرا در استان ایجاد شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالعات آمایش استان می تواند زمینه را برای این هم سویی و هماهنگی فراهم کند، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان در منطقه و کشور و نیز همجواری با افغانستان، ضرورت توسعه روابط با این کشور بر پایه توسعه اقتصادی دوجانبه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به توسعه راه های استان و نقش آن در برنامه ریزی های آینده استان گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه تجارت و استفاده از پتانسیل مرز در توسعه استان باید فراهم شده و این مهم به عنوان یک اولویت، مورد توجه قرار گیرد.
معتمدیان بیان کرد: مطالعات آمایش استان باید به منظور فراهم کردن زمینه اجرا و اطلاع رسانی به دستگاه های اجرایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و به عنوان یک سند بالادستی در تمامی تصمیم گیری ها به ویژه در امور کلان و سیاست گذاری های مهم استان مورد توجه و اتکا قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی در ابتدای این جلسه گزارشی از نحوه تدوین و نظارت مطالعات آمایش استان ارائه و محمد مهدی خطیب، مجری مطالعات آمایش استان نیز شرح کاملی از مطالعات آمایش استان تبیین کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.