به گزارش ایرنا، علی زندی روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به امنیت پایدار خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند 2 موهبت امنیت و سلامت را برای بشریت به ارمغان آورده که باید همیشه شکرگزار وجود آن در نظام اسلامی باشیم.
وی افزود: براساس مصوبه گذشته، شهرداری مکلف شده تا مکان هایی از جمله خانه محله و جاده سلامت را در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار دهد که این مهم اجرایی شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر اشتغال و طرح نظارت سمن بر سمن که از مصوبات گذشته این کمیته بوده انجام شده است، گفت: در طرح پایدارسازی شغلی 30 نفر از همسران افراد آسیب دیده از اعتیاد و یا افراد بهبود یافته در حاشیه شهر بیرجند شناسایی و به آنان توسط موسسه خیریه مهر کویر مهارت های شغلی، مهارت زندگی و ارتباط موثر آموزش داده شده است.
وی به فعالیت بیش از 80 مرکز درمان اعتیاد در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این مراکز توسط بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مجوز دریافت کردند.
زندی ادامه داد: در حال حاضر 13 هزار و 750 نفر در این مراکز درمانی اعتیاد استان درمان می شوند و پاکی بیش از یکسال یا 6 ماه برای معتاد، بهبودی لحاظ می شود.
وی با بیان اینکه به بهبودیافتگان از اعتیاد تسهیلاتی توسط نهادهای حمایتی پرداخت می شود، تصریح کرد: بیشتر معتادان شغل داشتند که بر اثر اعتیاد آن را از دست دادند اما اکنون مقبولیت اجتماعی ندارند و این یکی از مشکلات جدی است که کسی ضمانت افراد بهبود یافته را قبول نمی کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید مقبولیت اجتماعی بهبودیافتگان در جامعه نهادینه شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات نبود وجود بانک اطلاعاتی از افراد بهبودیافته در استان است که ضرورت دارد این مهم تهیه شود.
وی یادآور شد: در حوزه بانک اطلاعات بهبودیافتگان و مقبولیت اجتماعی باید دستگاه های اجرایی فعال شوند.
زندی با بیان اینکه هنوز خیران به معنای واقعی کلمه ورود جدی به حوزه اعتیاد پیدا نکردند ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با مبلغ 50 میلیون تومان برای اشتغال بهبود یافتگان با سازمان خیریه حضرت رسول(ص) بسته‌ شده که اقدامات خوبی در این خصوص انجام گرفته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تاکید بر ارایه راهکاری برای جذب افراد بهبود یافته در واحدهای تولیدی بیان کرد: پیش از این پیشنهاد راه اندازی واحد تولیدی به یک کارآفرین در خراسان جنوبی داده شده که نیاز به پیگیری بیشتری دارد.
وی افزود: 76 سازمان مردم نهاد در خراسان جنوبی در حوزه تسهیلات و توانمندسازی معتادان فعال هستند و با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دارند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.