به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی مقدم روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: خراسان جنوبی در کریدور جنوب به شمال و مرکز کشور قرار دارد از همین رو چون محل حمل مواد مخدر است بسیاری از دستگیرشدگان و زندانیان این حوزه غیر بومی هستند.
وی با بیان اینکه موسسات و سازمان های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی تاکنون داشته اند افزود: ظرفیت این موسسات بالا است لذا به مراتب انتظارات هم بیشتر می شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: سمن ها نقاط قوتی دارند که می تواند نقاط ضعف را بپوشاند اما برای عملکرد بهتر باید انسجام بین سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: مسئولیت دستگاه های اجرایی در قبال سازمان های مردم نهاد نباید مغفول واقع شود و می طلبد که برای این مهم به دنبال یک منشور باشیم.
حسنی مقدم از ورود خیران و سازمان های مردم نهاد به موضوع امنیت خبر داد و گفت: از ابتدای امسال موضوع خیران امنیت ساز را دنبال می کنیم و به سمتی پیش می رویم تا موسسات و افرادی در قالب سمن که وصل به بدنه جامعه هستند به امنیت کمک کنند.
وی افزود: دیده شدن توانمندی سازمان های مردم نهاد، بخش حاکمیتی را به این نتیجه رسانده که حتی در موضوع امنیت هم می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حد بضاعت استان به سمن ها کمک شده است عنوان کرد: هر توانمندی که در سازمان های مردم نهاد وجود دارد را دنبال خواهیم کرد.
وی بر ایجاد تعامل و تفاهم بین دستگاه های اجرایی با سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: این تعامل موجب موفقیت های بیشتر خواهد شد.
حسنی مقدم ادامه داد: ایجاد خانه سمن در استان به طور قطع دنبال می شود تا شاهد پویایی سازمان های مردم نهاد در این منطقه باشیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته وجود دارد بیان کرد: باید به دنبال راهکاری باشیم که با یک مصوبه این مشکل حل شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با این اعتقاد که مقبولیت اجتماعی فرد بهبود یافته با داشتن شغل به او برمی گردد افزود: ورود این فرد به جامعه به پذیرش او کمک می کنند و زمانی که در سلامت کامل بتواند کار کنند به طور قطع قبولیت از دست رفته را دوباره به دست می آورد.
وی با تاکید بر نقش همسران افراد بهبود یافته در تقویت مقبولیت اجتماعی بیان کرد: گاهی وقتی همسر این فرد صاحب شغلی باشد می توانند ضمانت او را در گرفتن تسهیلات به عهده گیرد.
حسنی مقدم یادآور شد: راهکاری برای این مشکل حتما در شورای اشتغال دنبال می شود تا ضمن تسهیل ضمانت ها روند اشتغال افراد بهبودیافته بهتر شود.
وی به کاربردن الفاظ و اسامی مناسب برای نمایش توانمندی های افراد بهبود یافته را در بازگشت مقبولیت اجتماعی آنان موثر دانست و گفت: رها نشدن افراد بهبود یافته حایز اهمیت است که سمن ها می توانند عهده دار این مهم باشند.
سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: گاهی خود سازمان های مردم نهاد هم می توانند تاییدیه ای را به واحدهای تولیدی یا دستگاه های دولتی ارایه دهند تا فرد بهبود یافته پذیرفته شود.
وی با تاکید بر برنامه ریزی صحیح برای رفع مشکلات افراد بهبود یافته اظهار داشت: مهمترین کار تضمین است که موسسات مردم نهاد و دولت می تواند به عهده گیرد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.